انتخاب بین کرم آبرسان و مرطوب کننده برای پوست چرب، سوالی است که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند. اغلب افراد عملکرد این دو محصول را مشابه هم میدانند، اما در واقع اینطور نیست. کرم های آبرسان همانطورکه از نامشان پیداست، آب مورد نیازسلول های پوستی را تامین میکنند و کرم های مرطوب کننده وظیفه حفظ و جلوگیری از تبخیر این رطوبت تامین شده را دارند.

برای پوست چرب آبرسان بهتره یا مرطوب کننده؟

برخی فکر میکنند چون پوست چرب دارند و دچار خشکی نمیشوند، دیگر لزومی به استفاده از کرم هایی مانند مرطوب کننده و آبرسان نیست؛ اما این تصور اشتباهیست. تایپ چرب اگر به موقع و به اندازه رطوبت رسانی نشود، دچار ترشح سبوم مازاد و چربی بیش از حد شده طوریکه آثار آن از جمله براقی روی نواحی مختلف صورت پیداست. پس اگر بخواهیم بگوییم که برای پوست چرب آبرسان بهتره یا مرطوب کننده؟! باید بگوییم هردو. چون اساسا عملکرد این دو محصول متفاوت است و نمیتوان آنها را به جای هم بکار برد.

البته فارغ از اینکه چه نوع تایپ پوستی دارید، خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان جزو واجبات هر روتین مراقبتی است.

چرا استفاده از هردو کرم آبرسان و مرطوب کننده برای پوست ضروری است؟

همانطور که می دانید، پوست چرب به مراقبت های ویژه ای نیاز دارد. بسیاری تصور می کنند که پوست چرب به دلیل تولید بیش از حد سبوم (عامل چربی پوست)، به رطوبت اضافی نیاز ندارد. اما حقیقت این است که حتی پوست کسانی که تایپ چرب دارند نیز ممکن است دچار کم آبی شود. به همین دلیل، انتخاب و استفاده صحیح از محصولات آبرسان و مرطوب کننده برای آنها بسیار مهم است. دلایل بسیاری وجود دارد که نشان می دهد، استفاده از هردو محصول برای پوست ضروری است. اما مهم ترینشان عبارت است از:

  • کرم آبرسان: این محصول به پوست شما آب رسانی می کند و رطوبت مورد نیاز سلول های پوست را تامین می کند. حتی پوست های چرب هم ممکن است دهیدراته باشند و به آبرسانی نیاز داشته باشند. آبرسان ها معمولاً سبک و حاوی ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک هستند که به جذب آب در پوست کمک می کنند. ژل مرطوب کننده و آبرسان دراماتیکالی کلینیک یکی از بهترین محصولات آبرسان برای تایپ چرب است که حاوی این ماده میباشد.
  • مرطوب کننده: این محصول با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست، از تبخیر رطوبت جلوگیری می کند. مرطوب کننده های مناسب پوست چرب معمولاً فاقد چربی هستند و حاوی ترکیباتی مانند نیاسینامید هستند که به تنظیم تولید چربی کمک می کنند.
  • تعادل پوست: زمانی که پوست احساس خشکی می کند، غدد چربی برای جبران این خشکی، چربی بیشتری تولید می کنند. در نتیجه، پوست چرب تر می شود.
  • جلوگیری از جوش و آکنه: پوست های کم آب مستعد جوش و آکنه هستند. آبرسانی مناسب به پوست کمک می کند تا سالم تر بماند و کمتر مستعد جوش باشد.
  • گاهی اوقات مرطوب کننده برای آبرسانی پوست به تنهایی کافی نیست و برای افزایش شادابی پوست نیاز به یک کرم آبرسان داریم. این اتفاق بیشتر در فصل زمستان اتفاق می افتد. در این فصل معمولا هوا سرد و خشک است و پوست رطوبت زیادی را از دست میدهد.

ژل مرطوب کننده و آبرسان دراماتیکالی کلینیک

برای پوست چرب؛ کرم آبرسان بزنیم یا مرطوب کننده ؟! مسئله این است ….

پاسخ این سوال نیاز به بررسی دارد، اما ساده ترین راه برای اینکه بفهمید کدام کرم برای پوست شما مناسب است راهکارهای زیر است:

  1. اگر پوست شما بسیار چرب و مستعد جوش است، بهتر است از محصولاتی با بافت ژلی استفاده کنید که فاقد چربی و روغن بوده و از زدن مرطوب کننده های سنگین خودداری کنید.
  2. اگر پوست شما مختلط است و در برخی نواحی احساس خشکی می کنید، بهتر است از هر دو محصول استفاده کنید. ابتدا از آبرسان و سپس از مرطوب کننده سبک استفاده کنید.

تفاوت بین آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

بسیاری فکر می کنند که کرم آبرسان همانند مرطوب کننده عمل میکند و هردو کرم خاصیت افزایش رطوبت پوست را دارند. اما بهتر است بدانید که تفاوت بسیار مهمی بین این دو کرم وجود دارد. طبق مطلب منتشر شده در سایت foradermatology :

Moisturizers don’t add water to your skin, but rather help hold the water in the outer layer of your skin to keep it hydrated. How do they do that? Moisturizers contain ingredients called humectants, which draw the water into your skin, and emollients, which form a protective film and trap the water in the skin.

ترجمه:

مرطوب کننده ها آب به پوست شما اضافه نمی کنند، بلکه به نگه داشتن آب در لایه بیرونی پوست کمک کرده تا آن را هیدراته نگه دارد. چگونه این کار را انجام می دهند؟ مرطوب کننده ها حاوی موادی به نام humectants هستند که آب را به داخل پوست شما می کشند و emollients که یک لایه محافظ تشکیل می دهند و آب را در پوست حبس می کنند.

راهنمای خرید آبرسـان و مرطوب کننده مناسب برای تایپ چرب

کرم آبرسان و مرطوب کننده باید دارای استانداردهایی باشند که عبارت است از:

  • بافت سبک و فاقد چربی: به دنبال محصولاتی با بافت سبک و ژل مانند باشید که به راحتی جذب پوست شوند.
  • ترکیبات موثر: موادی مانند هیالورونیک اسید، گلیسیرین، نیاسینامید، آلوئه ورا و عصاره چای سبز برای پوست چرب بسیار مفید هستند.
  • فاقد مواد حساسیت زا: از محصولاتی که حاوی عطرهای قوی، رنگ های مصنوعی و مواد شیمیایی تحریک کننده هستند، خودداری کنید.
  • تست آلرژی: قبل از استفاده از محصول جدید، آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید.
  • ترکیبات: به دنبال محصولاتی باشید که حاوی ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین، نیاسینامید و آلوئه ورا باشند.

بهترین جایگزین برای آبرسـان و مرطوب کننده

تنها دلیل استفاده از آبرسان و مرطوب کننده، رفع نیاز بدن نسبت به آب و رطوبت است. پوست بدن ما نزدیک به ۷۰ درصد از آب تشکیل شده است. پس بهترین جایگزین برای این دو کرم استفاده از آب به طور منظم و حداقل روزانه ۸لیوان است. اما این کار در مدت زمان طولانی سبب تعادل رطوبت پوست می شود. پس بهتر است برای درخشش سریع پوست خود، به طور مداوم از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید.

جمع بندی

استفاده همزمان از کرم آبرسان و مرطوب کننده مناسب برای تایپ چرب، به تعادل رطوبت پوست کمک کرده و از بروز مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه جلوگیری می کند. با انتخاب محصولات مناسب و رعایت یک روتین مراقبتی منظم، می توانید پوستی سالم و شاداب داشته باشید./۳۴۰۹۳۹

source

توسط petese.ir