بلیزارد در سال‌های گذشته بیشتر روی سری اورواچ تمرکز داشته و ایده ساخت بازی هایی مثل WarCraft 4 و یک نسخه استراتژیک از کال آو دیوتی را رد کرده است. 

بیش از یک دهه است که بلیزارد، خالق فرنچایزهای StarCraft و WarCraft بازی جدیدی در سبک استراتژی بی‌درنگ (RTS) منتشر نکرده است. اما این به معنای عدم علاقه توسعه‌دهندگان و اعضای Blizzard به این سبک محبوب نیست. 

 با این وجود پس از شکست پروژه WarCraft 3: Reforged مدیران بلیزارد هیچ علاقه‌ای برای ساخت عنوان جدیدی در این سبک ندارند. بازی WarCraft 3: Reforged که ریمستر قسمت سوم وارکرفت بود، متاسفانه با وجود اشکالات فنی و مشکلات اجرایی هنگام عرضه به یکی از بزرگ‌ترین ناکامی‌های بلیزارد تبدیل شد.

گزارش اخیر از جیسون شرایر نشان می‌دهد که تیم مورتن، کارگردان تولید سابق StarCraft 2 و همکارانش تلاش‌های بسیاری برای معرفی پروژه‌های جدید در سبک استراتژی هم‌زمان به مدیران بلیزارد کرده‌اند. بین این پیشنهادها می‌توان به WarCraft 4 و حتی یک بازی استراتژی برگرفته از سری Call of Duty اشاره کرد.

بلیزارد

ظاهرا اشتباهات خود بلیزارد باعث شده که احتمال ساخت وارکرفت ۴ هم کاهش یابد. پس از این شکست، تیم مورتن هم تصمیم گرفت از بلیزارد جدا شود و همراه تیم خود، استودیوی جدیدی با نام Frost Giant Studios را تاسیس کند تا روی پروژه جدید RTS خود به نام Stormgate کار کنند.

علاقه‌مندان به سبک RTS حتی با وجود این شکست‌ها، هنوز امیدوارند که روزی بلیزارد به این سبک محبوب بازگردد و طرفداران را با عناوین جدید و خلاقانه شگفت‌زده کند. به‌ویژه با توجه به پروژه‌های جدیدی که توسط تیم‌های سابق بلیزارد مانند Stormgate و Battle Aces در حال توسعه هستند، امید به بازگشت دوران طلایی RTS هنوز زنده است.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir