طی ساعت‌های ابتدایی روز جاری، شبکه PSN در اتفاقی غیرمنتظره از دسترس خارج شده است و کاربران کنسول‌های پلی‌استیشن قادر به اتصال به سرورهای آن نیستند.

شبکه پلی‌استیشن که با اسم رسمی PlayStation Network یا به اختصار PSN شناخته می‌شود. امروز صبح از دسترس خارج شده است و همچنان امکان وصل شدن به سرورهای آن وجود ندارد. هنگام انتشار این خبر، حدود ۹ ساعت از قطعی سرورهای PSN می‌گذرد.

این اتفاق واکنش کاربران پلی‌استیشن در سراسر جهان را در پی داشته است و اعتراض خود را داخل شبکه‌های اجتماعی مطرحی چون توییتر مطرح کرده‌اند. این اتفاق کاربران PS3 و PS4 و PS5 و حتی PS VITA را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

شرکت سونی در حال حاضر هیچ دلیلی برای از دسترس خارج شدن PSN ارائه نکرده و تنها گفته است تیم پشتیبانی در حال حل کردن مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن هستند. کاربران پلی‌استیشن در پی این اتفاق به سرویس‌های مختلفی چون فروشگاه پلی‌استیشن، ویدیوهای آنلاین، بخش گیمینگ و اجتماعی و مدیریت اکانت دسترسی ندارند و حتی امکان استفاده از سیوهای آنلاین هم موجود نیست. همچنین اگر از ظرفیت سوم یک اکانت برای تجربه بازی‌ها استفاده می‌کنید، هم‌اکنون نمی‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

قطع دسترسی به PSN در هر مقطعی، کاربران قدیمی پلی‌استیشن را یاد یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌های این برند در دوران خود می‌اندازد. شبکه پلی‌استیشن در سال ۲۰۱۱ میلادی تحت حمله گسترده هکرها قرار گرفت که نتیجه آن، خاموش شدن سرورها برای ۲۴ روز متوالی و همچنین، لو رفتن اطلاعات ۷۷ میلیون اکانت این شبکه بود.

باید دید قطعی امروز PSN تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند و آیا سونی بیانیه کاملی در این باره در دسترس عموم قرار خواهد داد یا خیر.

به‌روزرسانی (ساعت ۱۳:۴۰): پس از نزدیک به ۱۰ ساعت، بالاخره سرورهای پلی‌استیشن به حالت عادی برگشتند و شما هم‌اکنون می‌توانید از سرویس‌های آنلاین این شبکه استفاده کنید.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir