ظاهرا شرکت OpenAI قصد دارد قیمت ChatGPT را افزایش دهد. این شرکت به سرمایه‌گذاران گفته است که میلیاردها دلار از چت ‌بات خود درآمد کسب می‌کند و انتظار دارد در سال‌های آینده سود بسیار بیشتری به دست بیاورد.

نیویورک‌تایمز گزارش داده است که اسناد نشان داده شده به سرمایه‌گذاران بالقوه در یک شرکت فناوری دیگر، دارای جزئیات جالبی است. در این اسناد آمده است:

طبق اسناد، حدود 10 میلیون کاربر ChatGPT ماهانه 20 دلار به شرکت پرداخت می‌کنند. OpenAI انتظار دارد تا پایان سال جاری میلادی این قیمت را دو دلار افزایش دهد و در پنج سال آینده آن را به 44 دلار برساند.

سرمایه‌گذاری پیشنهادی ممکن است ارزش OpenAI را به 150 میلیارد دلار افزایش دهد و دو سال به این شرکت فرصت خواهد داد تا قبل از آنکه سرمایه به بدهی تبدیل شود، به یک شرکت انتفاعی تبدیل گردد.

شرکت OpenAI همچنین در شهریور ماه گزارش داد که تعداد کاربران فعال هفتگی هوش مصنوعی ChatGPT به 200 میلیون نفر رسیده است. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که 92 درصد از شرکت‌های فهرست 500 شرکت ارزشمند بزرگ دنیا از محصولاتش استفاده می‌کنند. در حالی که میزان استفاده از API این هوش مصنوعی از زمان عرضه GPT-4o Mini در ماه آگوست دو برابر شده است.

ساخت تصویر با استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT نیز در مرداد امسال برای همه کاربران رایگان شد. البته این امکان تنها برای ساخت دو تصویر در روز به صورت رایگان ارائه می‌شود. ویژگی‌های اصلی و استفاده‌ی بدون محدودیت از هوش مصنوعی مولد OpenAI همچنان در انحصار کاربران پولی ChatGPT است. موضوعی که احتمال افزایش قیمت ChatGPT را همزمان با پیشرفت این هوش مصنوعی توجیه می‌کند.

اواخر شهریور ماه شرکت OpenAI از مدل جدید هوش مصنوعی o1 خود با قابلیت استدلال رونمایی کرد. یک هوش مصنوعی که برای پاسخگویی به سوالات پیچیده‌تر، سریع‌تر از انسان آموزش دیده‌ است.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir