مینگ-چی کو، تحلیلگر برجسته محصولات اپل، می‌گوید که این شرکت قصد دارد تولید انبوه نسل بعدی «ویژن پرو» (Vision Pro) خود را در نیمه دوم سال 2025 آغاز کند. نکته کلیدی فروش آن، قابلیت محاسبات فضایی هوش مصنوعی خواهد بود که توسط تراشه اپل M5 امکان‌پذیر می‌شود.

دستگاه فعلی ویژن پرو اپل از تراشه M2 استفاده می‌کند. بنابراین M5 عملکرد نسل بعدی ویژن پرو را به طور قابل توجهی بهبود خواهد بخشید. این امر به نوبه خود، قابلیت‌های بهتر هوش مصنوعی را فعال خواهد کرد که برای محاسبات فضایی حیاتی هستند.

اپل می‌خواهد با ترکیب هوش اپل، ردیابی چشم و کنترل حرکتی، رابط کاربری انسان-ماشین را بیشتر شهودی و کارآمد کند. و توانایی بهبود یافته M5 در انجام وظایف مرتبط با هوش مصنوعی، کلید این اتفاق است.

مینگ-چی کو باور دارد که اپل می‌تواند این دستگاه را با قیمت نسبتا مشابهی وارد بازار کند. زیرا عمدتا از همان سخت‌افزار استفاده می‌کند و تنها تراشه را ارتقا می‌دهد. با این حال، طراحی سبک‌تر و باتری بزرگ‌تر همچنان در دستور کار است.

اگر اپل موفق به ارائه سناریوهای کاربری جذاب شود، Vision Pro نسل بعدی ممکن است به جریان اصلی وارد شود. قابلیت‌های هوش مصنوعی برنامه‌ریزی شده احتمالاًاز آنچه توسط تلفن‌های هوشمند استاندارد ارائه می‌شود، برتر خواهند بود. اما آیا این قابلیت‌ها کافی هستند؟




source
کلاس یوس

توسط petese.ir