علی اصغر ورسه ای، استاد ریاضی و رئیس اسبق دانشگاه گیلان، دارای دکترای ریاضی از دانشگاه منچستر بود. او در سن ۷۳ سالگی درگذشت. برای مشاهده زندگی شخصی و سوابق ارزشمند وی با حرف تازه همراه باشید.

بیوگرافی علی اصغر ورسه ای رئیس اسبق دانشگاه گیلان + درگذشت

استاد برجسته ریاضی و رئیس اسبق دانشگاه گیلان، در سال ۱۹۵۱ در رشت به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در همین شهر به پایان رساند و سپس برای ادامه تحصیل به دانشگاه تهران رفت. پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته ریاضی، برای تحصیلات تکمیلی به انگلستان رفت و دکترای خود را از دانشگاه منچستر دریافت کرد.

بیوگرافی علی اصغر ورسه ای

زندگی شخصی

علی اصغر ورسه ای در زندگی شخصی خود فردی متعهد و خانواده دوست بود. او با همسرش در دوران دانشجویی آشنا شد و ازدواج کرد. آنها دو فرزند داشتند که هر دو در زمینه های علمی و فرهنگی فعالیت می کنند. ورسه ای همیشه تلاش می کرد تا تعادل بین زندگی خانوادگی و حرفه ای خود را حفظ کند و به عنوان یک پدر و همسر مسئولیت های خود را به خوبی انجام دهد.

علت فوت علی اصغر ورسه ای

علت فوت علی اصغر ورسه ای

استاد ورسه ای در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴ در سن ۷۳ سالگی درگذشت. علت فوت او به طور رسمی اعلام نشده است، اما گزارش ها حاکی از آن است که او به دلیل بیماری طولانی مدت درگذشته است. جامعه علمی و دانشگاهی ایران با از دست دادن او یکی از برجسته ترین اساتید خود را از دست داد.

سوابق کاری

استاد ورسه ای پس از بازگشت به ایران، به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان مشغول به کار شد. او در طول سال ها تدریس و پژوهش، نقش مهمی در پیشرفت علمی دانشگاه ایفا کرد. ورسه ای به عنوان رئیس دانشگاه گیلان منصوب شد و در این سمت تلاش های بسیاری برای بهبود کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه انجام داد. او همچنین در تأسیس و توسعه چندین مرکز پژوهشی و علمی در دانشگاه نقش داشت.

ورسه ای علاوه بر تدریس و مدیریت، در زمینه پژوهش نیز فعالیت های بسیاری داشت و مقالات علمی متعددی در مجلات معتبر بین المللی منتشر کرد. او همچنین در کنفرانس های علمی داخلی و خارجی شرکت می کرد و به عنوان سخنران مدعو در بسیاری از آنها حضور داشت.

علی اصغر ورسه ای با تلاش ها و دستاوردهای علمی خود، تاثیر عمیقی بر جامعه علمی ایران گذاشت و یاد و خاطره او همیشه در دل های دانشجویان و همکارانش باقی خواهد ماند.

source

توسط petese.ir