شوتارو آیدا از سازندگان پیشین Castlevania و طراح Bloodstained، پس از تشخیص ابتلا به سرطان، از ساخت قسمت دوم کناره‌گیری کرد.

آیدا که توسعه‌دهنده اصلی بازی‌های DS Castlevania بود و به طراحی جانشین معنوی آن، Bloodstained: Ritual of the Night پرداخت، در حساب توییتر گفت که از قبل کار روی دنباله را شروع کرده بود اما اکنون باید روی درمان خود تمرکز کند.

او نوشت:

من، شوتارو، که با نام‌های Curry Boy و Curry Sage شناخته می‌شود، به سرطان مبتلا شده‌ام و اکنون مبارزه خود را با این بیماری آغاز کرده‌ام. از قبل کار روی دنباله Bloodstained را شروع کرده بودم و ایده‌های مختلفی برای بازی داشتم. از این به بعد این کار را به دیگران می‌سپارم. از حمایت شما سپاسگزارم.

پست آیدا توسط کوجی ایگاراشی، تهیه‌کننده Castlevania و Bloodstained، ری‌توییت شد. او نوشت:

تا به حال، سری بازی‌های DS [Castlevania] و Bloodstained عمدتا توسط شوتارو تولید شده‌اند. آن‌ها را واقعا می‌توان آثار او نامید. ضربه بزرگی است که از پروژه کناره‌گیری می‌کند، اما تمام تلاش خود را برای جبران آن خواهیم کرد. امیدواریم که او به زودی بهبود یابد تا بتوانیم دوباره با هم کار کنیم.

Bloodstained 2

در سال ۲۰۲۱ اعلام شد که دنباله‌ای برای Bloodstained «در مراحل ابتدایی برنامه ریزی» قرار دارد، اما منابع ساخت همچنان روی تکمیل محتوای اضافی برای بازی اول متمرکز شده‌اند. آپدیتی که در اردیبهشت ماه منتشر شد، حالت Chaos، حالت Versus و یک بسته تزئیتی رایگان بر اساس Shantae اضافه کرد.

قسمت اول این بازی‌ها توسط شرکت 505Games در سال ۲۰۱۹ در جهان عرضه شد که توانست نقدهای بسیار خوبی را از سوی منتقدان و طرفداران در متاکریتیک دریافت کند و به امتیاز ۸۳ از ۱۰۰ رسید.

ایدا قبل از پیوستن به ایگاراشی برای کار در Bloodstained روی چندین عنوان Castlevania کار کرده است. او سهم زیادی در سه‌گانه DS، متشکل از Dawn of Sorrow, Portrait of Ruin و Order of Ecclesia داشت،

همچنین در کنار هیدئو کوجیما در Metal Gear Solid V: The Phantom Pain به عنوان برنامه نویس اصلی کار کرد. در ماه آگوست، کونامی مجموعه رترو Castlevania Dominus را عرضه کرد، متشکل از همان سه بازی کسلوانیا که برای Nintendo DS منتشر شده بودند.

source

توسط petese.ir