مایکروسافت اعلام کرده که از هوش مصنوعی برای بهبود جستجوی ویندوز استفاده می‌کند. بخش جستجوی ویندوز قبلا با مشکلاتی مواجه بوده است.

مایکروسافت از مدل‌های هوش مصنوعی برای بهبود جستجوی ویندوز در پی‌سی‌های Copilot Plus استفاده می‌کند که شامل اضافه کردن قابلیت جدید Click to Do می‌شود که بسیار شبیه به Circle to Search گوگل است. این بهبودهای جستجو می‌توانند پیدا کردن و تعامل با تصاویر، ایمیل‌ها، اسناد و حتی ویدیوها را آسان‌تر کنند. این قابلیت‌ها تنها بخشی از ویژگی‌های هوش مصنوعی هستند که از ماه نوامبر (آبان ماه) برای رایانه‌های Copilot Plus عرضه می‌شوند.

جستجوی بهبودیافته ویندوز ابتدا در File Explorer در پی‌سی‌های Copilot Plus در ماه آینده میلادی ارائه خواهد شد و به شما اجازه خواهد داد تا تصاویر را با استفاده از کلمات جستجو کنید، حتی اگر کلمه موردنظر شما در نام عکس یا فایل شما یافت نشود. مایکروسافت کوپایلت را نیز دستخوش تغییرات کرده و با افزودن ویژگی‌های جدید و بازطراحی آن، دستیار هوش مصنوعی خود را ارتقا داده است.

یوسف مهدی، نایب‌رئیس اجرایی و مدیر بازاریابی مصرف‌کنندگان مایکروسافت گفته است: «جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، پیدا کردن هر چیزی را به طرز قابل‌توجهی آسان‌تر می‌کند. دیگر نیازی به حفظ کردن نام فایل‌ها و مکان‌های اسناد یا حتی نام‌های خاص نیست. ویندوز منظور شما را بهتر از قبل خواهد فهمید و سند، عکس، فایل یا ایمیل مناسب را برایتان پیدا خواهد کرد.»

بهبود جستجوی ویندوز با هوش مصنوعی 

بهبود جستجوی ویندوز با هوش مصنوعی

جستجوی بهبودیافته ویندوز همچنین در ماه‌های آینده در اینترفیس اصلی جستجوی ویندوز و از طریق باکس جستجویی که در Settings ظاهر می‌شود، قابل دسترس خواهد بود. شما می‌توانید عباراتی مانند «add my headphones» را در باکس جستجوی تنظیمات تایپ کنید تا تنظیمات مناسب را پیدا نمائید.

بخش جستجوی ویندوز در سال‌های گذشته چندان عالی نبوده است. بنابراین جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند همه چیز را بهبود ببخشد. مایکروسافت از تراشه‌های NPU در پی‌سی‌های جدید Copilot Plus برای فعال کردن جستجوی لوکال در محتوای OneDrive بدون نیاز به اتصال به اینترنت استفاده می‌کند.

مایکروسافت همچنین قصد دارد از ماه آینده میلادی در کنار جستجوی ویندوز، قابلیت Click to Do را در رایانه‌های Copilot Plus که بسیار شبیه به ویژگی Circle to Search گوگل است، ارائه کند. شما با فشردن دکمه Windows روی کیبورد و کلیک چپ روی ماوس می‌توانید Click to Do را فعال کنید. یک صفحه تعاملی روی صفحه ظاهر می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر یا متن را برای انجام کارهای قابل کلیک انتخاب کنید.

شما می‌توانید از Click to Do در مواردی مانند ویدیوی در حال تماشای یوتیوب استفاده کنید تا به کمک بینگ روی آیتمی که در ویدیو ظاهر می‌شود جستجوی بصری انجام دهید. Click to Do همچنین می‌تواند کارهای مرتبط با متن مانند بازنویسی یا خلاصه‌سازی اسناد یا توضیح متن و ارسال ایمیل را انجام دهد.

مایکروسافت آزمایش جستجوی بهبودیافته و قابلیت Click to Do را با اینسایدرهای ویندوز در پی‌سی‌های Copilot Plus در ماه اکتبر (مهرماه) آغاز خواهد کرد. سپس در ماه نوامبر (آبان) به تدریج آن‌ها را عرضه می‌کند. قابلیت Recall نیز در ماه اکتبر در دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های کوالکام برای آزمایش‌کنندگان ارائه می‌شود. پس از آن در ماه نوامبر برای پی‌سی‌های Copilot Plus با پردازنده‌های اینتل یا AMD عرضه می‌شود. مایکروسافت می‌گوید جزئیات عرضه گسترده Recall را به زودی اعلام خواهد کرد.

مایکروسافت همچنین به عنوان بخشی از این قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی ویندوز، اقدام به اضافه کردن ابزارهای Generative Fill و Generative Erase به برنامه Paint کرده است.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir