به نظر می‌رسد گلکسی A16 اولین گوشی سامسونگ خواهد بود که 6 سال آپدیت نرم‌افزاری دریافت می‌کند. این گوشی قرار است به‌زودی معرفی شود. شایعات زیادی درباره سری آینده گلکسی A16 سامسونگ در حال انتشار است و یک افشاگری جدید، این گوشی اقتصادی را در همه رنگ‌هایش برای هر دو نسخه 5G و 4G فاش کرده است.

سامسونگ در مورد تاریخ رونمایی رسمی این گوشی‌ تاکنون صحبتی نکرده است. اما طبق شایعات به نظر می‌رسد که این دستگاه احتمالا در ماه اکتبر (مهرماه) معرفی شود، بنابراین انتظار خریداران زیاد طولانی نخواهد بود.

رندرهای فاش‌شده، هر دو مدل 5G و 4G را نشان می‌دهند که دارای یک دوربین سه‌گانه در پشت و یک بریدگی U شکل برای دوربین سلفی در جلو هستند.

به نظر می‌رسد نسخه 5G دارای ظاهری رده‌بالاتر با پوشش شیشه‌ای است که در سه رنگ آبی تیره، سبز روشن و خاکستری دیده می‌شود (هرچند که شایعات قبلی به رنگ طلایی به جای خاکستری اشاره داشتند).

طراحی این گوشی چیز زیادی برای گفتن ندارد و تقریبا شبیه به مدل‌های قبلی سامسونگ است. اما می‌توانیم نگاهی به مشخصات احتمالی آن بیندازیم.

مشخصات احتمالی گلکسی A16

طبق شایعات، این گوشی دارای صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی با نرخ نوسازی 90 هرتز و وضوح 1080×2340 خواهد بود. در داخل آن ممکن است از تراشه دایمنسیتی 6300 مدیاتک (در هند و تایلند) یا تراشه اکسینوس 1330 سامسونگ استفاده شود. گزینه‌های حافظه احتمالا شامل 4 تا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

باتری این گوشی سامسونگ احتمالا یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود که برای استفاده روزمره مناسب است. همچنین شایعه شده است که این گوشی دارای استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب خواهد بود.

با این‌حال، چیزی که ممکن است برگ برنده واقعی گلکسی A16 5G باشد، پشتیبانی نرم افزاری آن است. برخلاف بسیاری از رقبای اقتصادی، سامسونگ ظاهرا قصد دارد شش آپدیت اندروید و شش سال وصله امنیتی را برای آن عرضه کند.

هنوز اطلاعات زیادی درباره مدل گلکسی A16 4G در دسترس نیست. اما رندرهای فاش‌شده نشان‌دهنده طراحی مشابه با تغییرات رنگی جزئی در مقایسه با مدل 5G است. برای دانستن مشخصات و قیمت آن باید منتظر افشای جزئیات بیشتر یا معرفی رسمی باشیم.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir