شرکت اپل همچنان به دنبال توسعه‌ ایده مک‌بوک تمام‌ شیشه‌ای است که از کیبورد و ترک‌پد مجازی استفاده می‌کند. این اتفاق می‌تواند به مانند حذف کیبورد فیزیکی در تلفن‌های هوشمند، انقلابی در طراحی لپ‌تاپ‌های آینده ایجاد کند.به‌گزارش 9to5mac، برهمین اساس پتنت‌های جدیدی مستمرا منتشر می‌شوند که نشان می‌دهد اجرا کردن این ایده، برای اپل بسیار مهم است.

سال 2007 استیو جابز با معرفی آیفون، به نقش نوآورانه کیبوردهای مجازی اشاره کرد و گفت که می‌توانند بسته به نوع برنامه تغییر کنند. این قابلیت علاوه بر اینکه کار با دستگاه را راحت می‌کرد، تنوع بیشتری نیز در اختیار کاربران قرار می‌داد. با گذشت زمان، اپل متوجه ضرورت وجود کیبورد فیزیکی در برخی دستگاه‌ها شد و آیپدها را نیز با مجیک کیبورد معرفی کرد.

راهنمای خرید تکراتو

مک‌بوک تمام‌ شیشه‌ای اپل از کیبورد و تاچ‌پد مجازی به جای فیزیکی استفاده می‌کند؟

باوجودیکه بسیاری از کار با کیبوردهای فیزیکی احساس رضایت می‌کنند و وجود آن را در مک‌بوک‌ها ضروری می‌دانند، اما اپل معتقد است که می‌تواند با استفاده هوشمندانه از ویبره، احساس کیبورد فیزیکی را در کیورد لمسی ایجاد کرد. این رویکرد در ترک‌پدهای نسل آخر مک‌بوک‌ها استفاده شد. اما در واقع ترک‌ پد جدید قابلیت کلیک ندارد و با بهره‌گیری از فناوری هپتیک و ویبره حس کلیک را منتقل می‌کند.

طراحی کیبورد نرم‌افزاری در مک‌بوک زمانی جدی می شود که انگشتان کاربر باید قبل از اینکه دکمه‌های کیبورد را فشار دهد باید آن را حس کند. از طرفی کلید کیبورد، فشار وارد شده بر اثر ضربه را کم می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود تایپ کردن با صفحه کلید فیزیکی اسان‌تر از کیبورد لمسی باشد.

اپل می‌خواهد مک‌بوک تمام‌ شیشه‌ای با کیبورد مجازی بسازد + تصویر پتنت جدید

تلاش‌های اپل برای شبیه‌سازی راحتی و حس یک کیبورد فیزیکی در یک مک‌بوک تمام‌ شیشه‌ای از سال‌ها قبل شروع شد. به عنوان مثال، در سال 2018، ما شاهد یک رویکرد سه‌گانه بودیم.

گام اول؛ استفاده از صفحه منعطف. به این ترتیب زمانی که صفحه نمایش را لمس می‌کنید، حس فرورفتگی آن احساسی شبیه به کیبورد فیزیکی می‌دهد. لایه حسگر خازنی پیکسلی می‌تواند عمق و یا مکان فرورفتگی را شناسایی کند تا هم مقدار و هم مکان فشاری که وارد می‌شود را تشخیص دهد.»

گام دوم؛ فیدبک لمسی برای شبیه سازی صدای کلیک؛ «محرک‌های لمسی می‌توانند یک حس فیزیکی شبیه یا نماینده یک کلید مکانیکی را ایجاد کنند.»

گام سوم؛ یک بار الکترواستاتیک هم می‌تواند برای شبیه‌سازی حس لبه یک کلید استفاده شود، به شکلی که وقتی انگشتتان را روی آن می‌گذارید حس کنید مثل یک کیبورد واقعی است.

پتنت‌هایی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که اپل، مصرانه می‌خواهد ایده مک‌بوک‌های تمام شیشه‌ای را اجرا و با رویکردی مبتکرانه آن را به واقعیت بدل کند.

بیشتر بخوانید:

source
کلاس یوس

توسط petese.ir