مایکروسافت برای برنامه Paint ویژگی‌های هوش مصنوعی شبیه به فتوشاپ ارائه کرده است که می‌توانند ویرایش تصاویر در این اپلیکیشن را لذت‌بخش کنند.

مایکروسافت به‌تازگی ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای Paint و Photos در پی‌سی‌های Copilot Plus ارائه کرده است. این ویژگی کمک می‌کند تا خلاقیت کاربران کمتر به نرم‌افزارهای پیشرفته ویرایش تصویر وابسته باشد. قابلیت‌های جدید Generative Fill و Generative Erase که به نظر می‌رسد از ابزارهای هوش مصنوعی فتوشاپ الهام گرفته شده‌اند، اکنون به Paint اضافه شده‌اند و به کاربران اجازه می‌دهند تا اشیاء را به طور دقیق از تصاویر خود حذف یا به آن‌ها اضافه کنند.

ویژگی‌های هوش مصنوعی مایکروسافت Paint

هر دو ابزار از یک براش با اندازه قابل‌تنظیم برای نقاشی کردن روی مناطق خاصی از یک تصویر برای ویرایش آن استفاده می‌کنند. ابزار Generative Erase، عناصر ناخواسته و مواردی مانند آشفتگی پس‌زمینه و عوامل حواس‌پرتی را حذف می‌کند. این ابزار شبیه به قابلیت Magic Eraser در گوشی‌های پیکسل گوگل است. ابزار Generative Fill نیز به کاربران Paint اجازه می‌دهد تا بخش‌های جدیدی را که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند با استفاده از درخواست‌ متنی به یک تصویر اضافه کنند. سپس به‌طور دقیق جای قرارگیری آن‌ها را مشخص کنند. این ابزار بسیار شبیه به یک ابزار فتوشاپ با همین نام است.

این ابزارها بر پایه ابزار Cocreator در برنامه Paint که اوایل سال جاری میلادی برای رایانه‌های Copilot Plus معرفی شد، ساخته شده‌اند. که می‌تواند با استفاده از ترکیبی از درخواست‌های متنی و طراحی‌های مرجع، تصاویر هوش مصنوعی تولید کند. مایکروسافت می‌گوید مدل هوش مصنوعی مولد این ویژگی‌ها را برای بهبود کیفیت و سرعت به‌روزرسانی کرده است. این هوش مصنوعی حالا دارای تنظیم‌گر داخلی برای جلوگیری از سوء‌استفاده از آن است.

اپلیکیشن Photos مایکروسافت نیز ابزار Generative Erase را در کنار یک قابلیت دیگر به نام Super-Resolution دریافت کرده که از هوش مصنوعی روی دستگاه برای بهبود کیفیت تصاویر تار یا پیکسلی استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند کیفیت تصاویر را تا هشت برابر رزولوشن اصلی بهبود ببخشند و سطح افزایش وضوح را با یک نوار لغزنده تنظیم کنند. این قابلیت شبیه به ابزارهایی مانند image upscaler در برنامه Canva و 4x Super Resolution در Adobe Lightroom است. به گفته مایکروسافت، این ایزار به صورت رایگان در دسترس است و به اندازه کافی سریع است تا کیفیت تصاویر را در عرض چند ثانیه تا 4K افزایش دهد.

مایکروسافت کوپایلت را نیز بازطراحی کرده و ویژگی‌های جدیدی به این دستیار هوش مصنوعی افزوده است.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir