مدیرعامل تلگرام در پی حوادث اخیر، توضیحات جدیدی را ارائه داده است. او اعلام کرده که تلگرام از مدت‌ها پیش اطلاعات مجرمین را در اختیار دولت‌ها قرار می‌داده.

یک ماه از خبر دستگیری پاول دورف مدیرعامل تلگرام، می‌گذرد. دولت فرانسه، دوروف را به فعالیت‌های مجرمانه در تلگرام متهم کرد. بنیان‌گذار این پیام‌رسان محبوب چند روز بعد، به قید وثیقه آزاد شد.

راهنمای خرید تکراتو

او امروز با انتشار پستی اعلام کرد که پلتفرمش از مدت‌ها پیش، اطلاعات مجرمان را در اختیار دولت‌ها قرار می‌داده.

افشای حساب کاربری تلگرام از مدت‌ها پیش انجام می‌شد

به گزارش cointelegraph، دوروف با انتشار پست جدیدی، توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه داده است. طبق اعلام وی، تلگرام از سال 2018 در اثر کشورها، آدرس IP و شماره تلفن مجرمان خطرناک را به دولت‌ها ارائه می‌دهد، فقط از هفته گذشته تاکنون سیاست حفظ حریم خصوصی در این پلتفرم را در کشورهای مختلف، ساده و یکسان کرده است.

تلگرام مدت‌هاست که اطلاعات کاربران را به مقامات دولتی می‌دهد؛ ماجرا چیست؟

دوروف در این باره توضیح داد:

هر زمان که درخواست قانونی درستی از طریق خطوط ارتباطی مربوطه دریافت می‌کردیم، آن را تایید کرده و آدرس‌های IP/شماره تلفن مجرمان خطرناک را فاش می‌کردیم. این روند خیلی قبل‌تر از هفته گذشته برقرار بود.

او در ادامه آمارهایی از اطلاعات گزارش شده، ارائه داد. برای مثال، در برزیل، 75 درخواست قانونی در سه‌ماهه اول (ژانویه تا مارس) سال جاری میلادی، ۶۳ درخواست در سه‌ماهه دوم و 65 درخواست در سه‌ماهه سوم بررسی شده است. در هند که بزرگ‌ترین درخواست‌ها را داشته، 2461 درخواست قانونی در سه‌ماهه اول، 2151 در سه‌ماهه دوم و 2380 درخواست در سه‌ماهه سوم پردازش شده است.

طبق اعلام وی، تعداد درخواست‌های قانونی معتبری که اروپا در سه‌ماهه سوم 2024 دریافت شده، افزایش یافته است. چراکه مقامات اتحادیه اروپا هم از خط ارتباطی صحیح برای ارسال درخواست‌های خود استفاده می‌کنند.

دوروف می‌گوید:

اصول اصلی تلگرام تغییر نکرده است، زیرا این شرکت همیشه به دنبال پیروی از قوانین محلی مربوطه بوده است، تا زمانی که این قوانین برخلاف ارزش‌های آزادی و حریم خصوصی ما نباشد. تلگرام برای محافظت از فعالان و مردم عادی در برابر دولت‌ها و شرکت‌های فاسد ساخته شده است . ما اجازه نمی‌دهیم جنایتکاران از پلتفرم ما سوء استفاده کرده یا از عدالت فرار کنند.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین نتایج مرکز افکارسنجی ایسپا: جوانان ایرانی همچنان به اینستاگرام و تلگرام وفادارند

source
کلاس یوس

توسط petese.ir