مایکروسافت از امروز شروع به انتشار آپدیت 2024 ویندوز 11 کرده است که با نام نسخه 24H2 نیز شناخته می‌شود. این به‌روز‌رسانی دارای چندین افزودنی کوچک اما مفید برای کاربران ویندوز است و منوی استارت، فایل اکسپلورر، تنظیمات و موارد دیگر را بهبود می‌بخشد.

تغییرات آپدیت 2024 ویندوز 11

منوی استارت ویندوز 11 برای کسانی که از نرم‌افزار Phone Link مایکروسافت استفاده می‌کنند، تغییر بزرگی پیدا کرده است. آپدیت ویندوز 11 2024 یک پنل جانبی به منوی استارت اضافه کرده که اطلاعاتی درباره وضعیت باتری گوشی و نوتیفیکیشن‌ها و همچنین دسترسی سریع به پیام‌ها، تماس‌ها و عکس‌ها را ارائه می‌دهد. پنل شناور برای کاربران Phone Link اضافه شده است.

اگر یک مانیتور HDR دارید، آپدیت 2024 ویندوز 11 قابلیت پشتیبانی از پس‌زمینه HDR را فراهم خواهد کرد. همچنین شما حالا می‌توانید به راحتی پروفایل‌های رنگ مانیتور را به‌طور مستقیم در صفحه Settings تغییر دهید.

آپدیت ویندوز 11 2024

از طرف دیگر، File Explorer نیز تغییرات خوبی در این آپدیت ویندوز 11 دریافت کرده است. بخش هوم کمی بازطراحی شده است تا فایل‌های اخیر، موردعلاقه‌ها و اشتراک‌گذاری شده‌ها را در یک تب ترکیب کند. منوهای زمینه‌ای در File Explorer و در کل ویندوز 11 نیز به روزرسانی شده‌اند، بنابراین کارهای رایج مثل کپی، پیست و تغییرنام اکنون دارای برچسب هستند و بزرگتر و واضح‌تر شده‌اند. شما همچنین می‌توانید فایل‌های 7z و TAR ایجاد کنید.

در بخش سیستمی، مایکروسافت رابط کاربری زمان و تاریخ را تغییر داده تا ساده‌تر شود و عدد «سال» دیگر در ای رابط لیست نشده است. Quick Settings نیز تغییر کرده است که به طور پیش‌فرض همه کارهای سریع را شامل می‌شود و شما حالا می‌توانید آزادانه آن‌ها را بکشید و رها کنید. مایکروسافت همچنین گزینه‌های انرژی ویندوز 11 را اصلاح کرده و یک حالت جدید Energy Saver که برای صرفه‌جویی در عمر باتری لپ‌تاپ‌ها طراحی شده، اضافه کرده است. شما همچنین می‌توانید پروفایل‌های انرژی را وقتی که دکمه پاور را فشار می‌دهید یا در لپ‌تاپ را باز می‌کنید، تغییر دهید.

آپدیت ویندوز 11 2024

از دیگر بهبودهای اینترفیس Settings می‌توان به معکوس کردن جهت اسکرول ماوس بدون نیاز به استفاده از رجیستری ویندوز اشاره کرد. مایکروسافت همچنین قابلیت تغییر دقت پیشرفته نشانگر ماوس را در اینترفیس تنظیمات بدون نیاز به جستجو در کنترل پنل ارائه کرده است.

همچنین باید به Sudo به‌عنوان بخشی از آپدیت 2024 ویندوز 11 اشاره کرد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از دستورهای محبوب سیستم‌عامل‌های مبتنی بر Unix استفاده کنند. این قابلیت برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اسکریپت‌ها را تست کنند مفید است و مایکروسافت از Sudo در داخل ویندوز استفاده می‌کند تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد ابزارهای elevated را مستقیما از یک بخش کنسول unelevated اجرا کنند.

سایر تغییرات به‌روزرسانی جدید شامل نسخه یکپارچه اپلیکیشن Microsoft Teams می‌شود که برای اکانت‌های حرفه‌ای و شخصی کار می‌کند. مایکروسافت همچنین اپلیکیشن‌های Mail و Calendar را با یک کلاینت جدید Outlook جایگزین کرده است و برنامه Copilot به یک اپلیکیشن وب تبدیل شده که دیگر یه‌طور مستقیم با تنظیمات ویندوز 11 ارتباط ندارد.

آپدیت ویندوز 11 2024

آپدیت 2024 ویندوز 11 همچنین شامل پشتیبانی از وای‌فای 7 و بلوتوث LE می‌شود و عملکرد جدیدترین پردازنده‌های دسکتاپ AMD را بهبود می‌بخشد.

مایکروسافت به‌تدریج آپدیت 24H2 را برای دستگاه‌های موجود منتشر می‌کند. جان کیبل، نایب‌رئیس مدیریت برنامه سرویس ویندوز گفته است: «ما در حال اجرای رویکرد مرحله‌ای در به‌روزرسانی 2024 هستیم. فاز اول ظرف هفته‌های آینده آغاز خواهد شد. ما با دستگاه‌های واجدشرایطی که دارای ویندوز 11 نسخه 22H2 و 23H22 هستند شروع خواهیم کرد.»

مایکروسافت از روش OS swap برای 24H2 استفاده می‌کند و کل سیستم‌عامل را با نسخه به‌روزشده جایگزین می‌کند. این بدان معناست که مایکروسافت تنها زمانی 24H2 را به شما پیشنهاد خواهد داد که دستگاه شما کاملا سازگار و آماده‌ی ارتقا باشد. بنابراین ممکن است یکسری ناسازگارها در برنامه‌ها یا درایور دستگاه وجود داشته باشد که مایکروسافت آن‌ها را شناسایی کرده و اجازه ارتقای ویندوز دستگاه شما را ندهد.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir