شرکت OpenAI به‌تازگی سرمایه 6.6 میلیارد دلاری برای ساخت مدل‌های هوش مصنوعی بزرگتر جذب کرده است که اتفاق مهمی برای این استارتاپ مشهور محسوب می‌شود. این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که در یک دور جدید جمع‌آوری کمک مالی موفق به جذب سرمایه‌گذاری 6.6 میلیارد دلاری شده است که ارزش این شرکت را به 157 میلیارد دلار می‌رساند و حالا قصد دارد ماموریت خود برای ساخت هوش مصنوعی عمومی را ادامه دهد.

جذب سرمایه 6.6 میلیارد دلاری OpenAI

طبق گزارش فایننشال تایمز، دور جدید جمع‌آوری کمک مالی توسط Thrive Capital رهبری شده که پرداخت یک میلیارد دلار را متعهد شده است. همچنین بر اساس گزارش رویترز، Thrive یک قرارداد ویژه (که به سرمایه‌گذاران دیگر پیشنهاد نمی‌شود) امضا کرده است که به آن اجازه می‌دهد در صورت رسیدن OpenAI به هدف درآمدی خود، سال آینده یک میلیارد دلار دیگر سرمایه‌گذاری کند.

ظاهرا پرداخت این مبالغ مشروط به تغییر ساختار OpenAI به یک شرکت انتفاعی شده است. بخش انتفاعی این شرکت در حال‌حاضر توسط یک موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی نظارت می‌شود و حداکثر سود سرمایه‌گذاران 100 برابر است. اکسیوس گزارش داده که اگر OpenAI ظرف مدت دو سال نتواند خود را به عنوان یک شرکت انتفاعی بازسازی کند، سرمایه‌گذاران می توانند پول خود را پس بگیرند. هفته گذشته، رویترز گزارش داده بود که این شرکت در حال بررسی تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام (مثل شرکت آنتروپیک) است.

فایننشال تایمز گزارش داده، OpenAI همچنین از سرمایه‌گذاران خواسته تا از حمایت استارتاپ های رقیب مانند آنتروپیک و xAI ایلان ماسک خودداری کنند. لازم به ذکر است که آخرین دور جذب سرمایه OpenAI تنها اندکی از xAI سبقت می‌گیرد که در اردیبهشت‌ماه امسال 6 میلیارد دلار جمع‌آوری کرد.

این دور سرمایه‌گذاری OpenAI، ارزش این شرکت را به حدود 40 برابر درآمد گزارش‌شده آن افزایش می‌دهد که یک رقم بی‌سابقه است. این نشان می‌دهد که در دره سیلیکون چقدر هیجان درباره هوش مصنوعی وجود دارد. نیویورک تایمز گزارش داده که درآمد ماهانه OpenAI در ماه آگوست (مرداد) به 300 میلیون دلار رسید و این شرکت انتظار دارد حدود 3.7 میلیارد دلار فروش سالانه در سال جاری میلادی داشته باشد. همچنین پیش‌بینی می‌کند که درآمد آن در سال آینده میلادی به 11.6 میلیارد دلار برسد.

این سرمایه‌های میلیارد دلاری قرار است صرف آموزش مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی شود. Dario Amodei، مدیرعامل آنتروپیک، گفته است که مدل‌های هوش مصنوعی با هزینه آموزش یک میلیارد دلاری در حال توسعه هستند و مدل‌های 100 میلیارد دلاری چندان دور از دسترس نیستند. انتظار می‌رود این هزینه‌ها برای شرکت OpenAI که می‌خواهد مجموعه‌ای از مدل‌های استدلال‌گر بسازد، افزایش پیدا کند. به همین‌خاطر است که دورهای جدید جذب سرمایه، مانند همین جذب سرمایه 6.6 میلیارد دلاری OpenAI، بسیار مهم و حیاتی هستند.

 




source
کلاس یوس

توسط petese.ir