در صنعت فرش ماشینی تحولات بسیار زیادی اتفاق افتاده است. از پیدایش دستگاه‌های نوین تولید فرش گرفته تا به کارگیری فناوریی‌های پیشرفته؛ همه این مسائل مسیر رو به پیشرفت صنعت فرش ماشینی را نشان می‌دهند. تولیدی‌های فرش‌های ماشینی امروزه این محصولات را در  تنوع بالا و کیفیت بسیار مرغوب تولید کرده و به مردم ارائه می‌کنند. در این مقاله قصد داریم حرف‌های تازه ای را  در مورد فرش ماشینی را به شما ارائه دهیم.

 فرش ماشینی

مواد اولیه مرغوب در تولید فرش ماشینی

مواد اولیه با کیفیت، از جمله مهم‌ترین عوامل در تولید فرش‌های ماشینی هستند. تولیدی‌ها فرش، در زمان‌های گذشته از الیاف پلاستیکی و مصنوعی برای ساخت و تهیه فرش‌های ماشینی استفاده می‌کردند. این در حالی است که این روزها تولیدی‌های فرش ماشینی از مواد اولیه با کیفیت و سازگار با محیط زیست استفاده می‌کنند. یکی از مواد اولیه برای تهیه و تولید فرش‌های ماشینی، نخ‌های بامبو هستند. نخ‌های بامبو علاوه بر کیفیت و دوام بالایی که دارند؛ تجزیه پذیر نیز هستند. نخ‌های اکرلیک نیز از دیگر نخ‌های محبوب و پرکاربرد در صنعت فرش ماشینی هستند. این نوع نخ در برابر نور خورشید مقاومت بالایی دارد. نخ‌های اکرلیک درصورتی که در معرض تابش مستقیم نور قرار گیرند؛ دچار تغییر رنگ نمی‌شود. در صورتی که قصد خرید فرش مدرن را دارید؛ بهتر است نمونه‌ای را تهیه کنید که در از الیاف مرغوب ساخته شده باشد.

انواع مختلف فرش‌های ماشینی

از دیگر مزایای تحولات در دنیای فرش‌های ماشینی، ایجاد تنوع بالا در تولید فرش است. تولید کنندگان فرش با استفاده از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته، موفق به تولید فرش‌های ماشینی مختلف با ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص شده‌اند. در ادامه به بررسی ۶ مورد از انواع فرش‌های ماشینی خواهیم پرداخت. چه قصد شما خرید فرش مدرن باشد و چه خرید فرش ارزان، دانستن نکات زیر می‌تواند در هنگام خرید بسیار کمک کننده باشد.

فرش‌های ضد آب و ضد لک

فرش‌های ضد آب و ضد لک از جمله فرش‌های بسیار مهم و پرکاربرد در صنعت تولید فرش هستند. تولید کنندگان فرش این محصولات را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند؛ تا افراد بتوانند به راحتی هر نوع آلودگی و لکه‌ای را از سطوح آنها پاک کنند. به همین دلیل شما می‌توانید از فرش‌های ضد آب و ضد لک در اتاق حیوانات خانگی و کودکان خود استفاده کنید.

فرش‌های آنتی باکتریال

فرش‌های آنتی باکتریال نیز از جمله محصولات جدید در صنعت فرش ماشینی هستند. تولید کنندگان برای تولید این محصولات از الیاف آنتی باکتریال و ضد میکروبی استفاده می‌کنند. وجود این محصولات در محیط منازل شما به حفظ هرچه بیشتر بهداشت حیطی کمک می‌کند. استفاده از فرش‌های آنتی باکتریال برای افرادی که به برخی مواد آلرژی‌زا حساسیت دارند؛ بسیار مناسب است. شما می‌توانید با خرید فرش‌های آنتی باکتریال به حفظ بهداشت محیط‌های مختلف از جمله اتاق سالمندان و کودکان کمک کنید.

فرش‌هایی مقاومت بالا در برابر شعله و حرارت

برخی از انواع فرش‌های ماشینی در برابر حرارت و شعله بسیار مقاوم هستند. شما می‌توانید از این محصولات در محیط‌هایی که احتمال قرارگیری در معرض شعله یا حرارت را دارند؛ استفاده کنید. این فرش‌ها در صورت قرار گرفتن در مجاورت شعله یا آتش؛ دچار آتش سوزی نمی‌شوند. از این محصولات می‌توانید در محیط‌هایی همچون آشپزخانه‌ها، ساختمان‌های اداری هتل‌ها استفاده کنید.

فرش‌های ضد الکتریسیته ساکن

شما می‌توانید از فرش‌های ضد الکتریسیته ساکن در محیط‌های خشک استفاده کنید. وجود الکتریسیته ساکن در برخی مکان‌ها ممکن است موجب آسیب رساندن به تجهیزات الکترونیکی شود. با خرید فرش‌های ضد الکتریسیته ساکن، می‌توانید از ایجاد شوک‌های ناگهانی و حفاظت از تجهیزات الکتریکی جلوگیری کنید.

فرش‌های قابل شست و شو

تقریبا همه انواع فرش‌های ماشینی قابل شستشو هستند. فرش‌های قابل شستشو از جمله فرش‌های محبوب و پرطرفداری محسوب می‌شوند که پس از شستشو دچار تغییر رنگ و حالت نخواهند شد. الیاف به کار رفته در این محصولات به راحتی قابل شستشو هستند و مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارند. از این محصولات می‌توانید در مکان‌هایی که احتمال کثیف شدن فرش در آنها بالا است؛ استفاده کنید. برای مثال، مکان‌های همچون اتاق کودکان و آشپزخانه از جمله محیط‌هایی است که شما می‌توانید از فرش‌های قابل شست و شو در آنها استفاده کنید.

فرش‌های حافظه دار (Memory Foam)

فرش‌های حافظه‌دار به فرش‌هایی گفته می‌شود که پس از قرارگیری در معرض فشارهای بالا؛ مجدداً به حالت اولیه خود برمی‌گردند. این نوع از فرش‌ها علاوه بر اینکه به کاهش فشار وارد شده بر بدن شما کمک می‌کنند؛ می‌توانند به عنوان فرش‌های عایق حرارت نیز مورد استفاده قرار گیرند. از فرش‌های حافظه‌دار ‌‌می‌توا‌نید در محیط‌هایی که به مدت زیاد در آنها می‌نشینید یا اتاق خواب‌ها و اتاق‌های استراحت استفاده کنید. اگر به دنبال خرید فرش مدرن هستید؛ فرش‌های حافظه‌دار می‌توانند یک انتخاب مناسب برای شما باشند.

فرش ماشینی

تکنولوژی‌های پیشرفته در صنعت فرش ماشینی

در جهان امروزی با پیشرفت تکنولوژی، صنعت فرش ماشینی نیز روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است. دستگاه‌هایی که در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند با سرعت و دقت بسیار بالایی فرش‌های ماشینی را تولید می‌کنند. تولید کنندگان می‌توانند با استفاده از این تکنولوژی پیشرفته نیازهای متنوع مشتریان و متقاضیان را به خوبی برطرف کنند. وجود تکنولوژی‌های پیشرفته به شما در خرید فرش‌ ارزان کمک کرده است. چرا که هزینه مربوط به فرش‌های ماشینی بسیار کمتر از هزینه‌های مربوط به فرش‌های دستبافت است.

فرش های ماشینی سازگار با محیط زیست

توجه به تولید فرش‌های ماشینی سازگار با محیط زیست از جمله موضوعات بسیار مهم در دنیای امروزی است. تولید کنندگان این محصولات نیز با استفاده از لیاف‌های طبیعی، سعی در تولید فرش‌های سازگار با محیط زیست دارند. استفاده از تکنولوژی‌های امروزی نیز موجب کاهش مصرف آب و انرژی شده است. با خرید فرش‌های سازگار با محیط زیست می‌توانید به حفظ طبیعت نیز کمک کنید.

فرش ماشینی

بازیافت فرش های ماشینی

از جمله مسائل بسیار مهمی که در صنعت فرش ماشینی وجود دارد؛ بازیافت فرش‌های آسیب دیده و کهنه است. در زمان‌های گذشته به دلیل عدم وجود تکنولوژی‌های امروزی، فرش‌های کهنه و آسیب دیده را دور می‌ریختند یا از آنها به عنوان مواد ضایعاتی استفاده می‌کردند. این در حالی است که امروزه امکان استفاده مجدد از این محصولات وجود دارد. برخی از تولید کنندگان فرش‌های قدیمی و کهنه را جمع آوری کرده؛ و آنها را به مواد اولیه تولید فرش تبدیل می‌کنند. این تولید کنندگان با اقدامات خود منجر به کاهش ضایعات می‌شوند.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن تغییر و تحولات اخیری که در صنعت فرش ماشینی ایجاد شده است؛ به وضوح می‌توانیم آینده روشنی را برای این صنعت بی‌نظیر پیش‌بینی کنیم. فرش‌های ماشینی مزایای بسیار زیادی دارند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توانیم به هزینه مناسب‌تر این فرش‌ها در قیاس با ننمونه‌های دستباف اشاره کنیم. همانطور که در این مقاله نیز بیان کردیم؛ به دلیل وجود ماشین آلات پیشرفته در تولید فرش‌های ماشینی؛ تولید کنندگان می‌توانند این محصولات را در تنوع بسیار بالایی تولید کرده و به بازار ارائه دهند.

بنابراین شما می‌توانید خرید فرش را با در نظر گرفتن دکوراسیون منازل خود انجام دهید. مجموعه دیجی فرش، از بهترین و مرغوب‌ترین الیاف برای تولید فرش‌های ماشینی خود استفاده می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید با ورود به سایت این مجموعه؛ به راحتی فرش‌های مورد نظر خود را مطابق با دکوراسیون منزل یا محیط کاری، انتخاب کرده و آنها را خریداری کنید./۳۴۳۹۶۹

source

توسط petese.ir