مطالعه اخیری که بیش از هزار گیمر را مورد بررسی قرار داد، مشخص کرد که طرفداران بازی League of Legends باهوش‌ترین بازیکنان در دنیا هستند.

این مطالعه توسط وب‌سایت WhichBingo انجام و توسط خبرگزاری EsportsNewsUK منتشر شد و یک تیم از روانشناسان آن را حمایت کردند. مطالعه مورد نظر بر اساس نتایج یک آزمون هوش بود که برای سنجش IQ گیمرها طراحی شده و نتایج بسیار جالبی در پی داشت.

بر اساس این تحقیق، بازیکنان لیگ آو لجندز به دلیل قابلیت‌های شناختی و مهارت‌های حل مسئله که در بازی لازم است، نسبت به دیگر گیمرها عملکرد بهتری از خود نشان دادند. این نتایج به شکلی سرگرم‌کننده نشان‌دهنده‌ی هوش بالای بازیکنان این بازی پیچیده و استراتژیک است.

این موضوع باورپذیر به نظر می‌رسد، چرا که حتی درک اولیه از نحوه‌ی عملکرد این بازی پیچیده برای بسیاری دشوار است و بازیکنان حرفه‌ای لیگ آو لجندز می‌توانند با سطح مهارت و استراتژی‌های خود ما را شگفت‌زده کنند.

در طرف دیگر این طیف، بازی‌های FC 24 و Rocket League قرار دارند. طبق این بررسی، میانگین IQ بازیکنان این دو بازی حدود ۹۰ است، در حالی که میانگین IQ بازیکنان League of Legends به ۱۲۰.۴ می‌رسد.

بازیکنان بازی Black Myth: Wukong با میانگین IQ ۱۱۹.۸ در جایگاه بعدی قرار گرفتند که تفاوت کمی با لیگ آو لجندز دارند. بازی Baldur’s Gate 3 با میانگین IQ ۱۱۷.۹ در جایگاه سوم است. بازی‌های Counter-Strike و Elden Ring هم بین پنج بازی برتر این فهرست قرار گرفته‌اند.

میان بازی‌هایی که وسط این جدول قرار دارند، تنوع زیادی وجود دارد. از جمله بازی‌هایی مانند Battlefield 2042 (با میانگین IQ ۱۰۵.۸)، Escape from Tarkov (۱۰۴.۲)، Deadlock (۱۰۸.۷) و Genshin Impact (۱۰۶.۸). بازیکنان Warzone و Modern Warfare 3 هم با میانگین IQ حدود ۹۵.۳ یک پله بالاتر از Rocket League دیده می‌شوند.

یک الگوی واضح می‌توان در این مطالعه دید؛ هرچه بازی پیچیده‌تر باشد، میانگین IQ بازیکنان آن بالاتر است. اگر یک بازی دارای سیستم رقابتی پیچیده و مکانیک‌های فنی بیشتری باشد، نیاز به هوش بالاتری برای بازی کردن و لذت بردن دارد. برای همین است که بازی‌های ساده‌تر مانند Rocket League و سری‌های تیراندازی آرکید مانند Call of Duty در پایین‌ترین رتبه‌ها قرار دارند.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟

source
کلاس یوس

توسط petese.ir