یوبیسافت به تازگی به گزارشی از رسانه‌ها واکنش نشان داده که ادعا می‌کند خانواده بنیان‌گذار گیلمو در حال بررسی خصوصی‌سازی شرکت با همکاری تنسنت است.

سه روز پیش، منابع بلومبرگ ادعا کردند پس از آنکه ارزش بازاری شرکت بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت، این شرکت چینی – که در حال حاضر حدود ۱۰٪ از سهام یوبیسافت را در اختیار دارد – و Guillemot Brothers Ltd با مشاوران خود در حال گفتگو برای بررسی راه‌های تثبیت یوبیسافت هستند.

یکی از احتمالات مورد بحث، همکاری برای خصوصی‌سازی یوبیسافت است، اگرچه گفته می‌شود مذاکرات در مراحل اولیه قرار دارد. این گزارش باعث شد که قیمت سهام شرکت تقریبا ۴۰٪ افزایش یابد و در بیانیه‌ای که به VGC ارائه شد، یوبیسافت اعلام کرد که «به طور مرتب تمام گزینه‌های استراتژیک خود را بررسی می‌کند».

یوبیسافت

یک سخنگو گفت:

یوبیسافت به شایعات اخیر رسانه‌ای در مورد علاقه‌های احتمالی به شرکت توجه کرده است. این شرکت به طور منظم تمام گزینه‌های استراتژیک خود را به نفع سهامداران بررسی می‌کند و در صورت لزوم بازار را مطلع خواهد کرد. شرکت تاکید می‌کند که مدیریت در حال حاضر بر اجرای استراتژی خود متمرکز است که بر دو محور اصلی – ماجراجویی‌های جهان باز و تجربیات بومی GaaS – تمرکز دارد.

ابتدای مهر ماه، قیمت سهام یوبیسافت به پایین‌ترین نقطه خود در نزدیک به ۱۱ سال گذشته رسید. کاهش‌های اخیر پس از اعلامیه شرکت مبنی بر تاخیر در انتشار Assassin’s Creed Shadows و عملکرد ناامیدکننده Star Wars Outlaws رخ داد.

اوایل سپتامبر، یک سرمایه‌گذار اقلیت از مدیریت یوبی‌سافت خواست تا شرکت را خصوصی کند یا اجازه دهد به یک سرمایه‌گذار استراتژیک فروخته شود. صندوق پوشش ریسک AJ Investments نامه‌ای سرگشاده منتشر کرد و خواستار تغییرات استراتژیک و ساختاری در یوبی‌سافت شد.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir