در دنیای زیبایی امروز، روش‌های متعدد و فراوانی برای آبرسانی پوست وجود دارد. از کرم آبرسان و سرم‌های مرطوب کننده گرفته تا نوشیدن مایعات، سبزیجات و میوه‌ها، همگی به آبرسانی و رفع خشکی پوست کمک می‌کنند. اما فواید آبرسانی پوست چیست و چرا متخصصان تا این اندازه به مرطوب نگه داشتن پوست تاکید می‌کنند؟

فواید آبرسانی پوست

 اجازه دهید تا در ادامه با شما از روش‌های مختلف آبرسانی پوست صحبت کرده و بگوییم که مرطوب نگه داشتن پوست در طولانی مدت و حتی در کوتاه مدت، چه مزایایی دارد.

چرا آبرسانی پوست مهم است؟

پوست در طول روز به دلایلی مانند قرار گرفتن در معرض آب و هوای خشک، تغذیه نامناسب، کمبود مصرف آب، استرس و مصرف بیش از اندازه کافئین دچار خشکی و کم آبی می‌شود. اگر پوست رطوبت مورد نیاز خود را از دست بدهد، این احتمال وجود دارد که سد دفاعی آن دچار آسیب و حتی تخریب شود. مشکلی که می‌تواند احتمال بروز چین و چروک، پیری زودرس پوست و لک‌های تیره را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

به همین دلیل بهتر است که تمام افراد در روتین مراقبتی روزانه خود از کرم آبرسان برای هیدراته نگه داشتن پوست استفاده کنند. اغلب کرم‌های آبرسان، رطوبت را از هوا گرفته و آن را به سلول‌های پوستی می‌رسانند. علاوه بر این، کرم‌های آبرسان مانع از تبخیر رطوبت طبیعی پوست شده و از آن در برابر سایر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کنند.

فواید آبرسانی پوست صورت چیست؟

آبرسانی پوست فواید متعددی دارد که برخی از مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

کاهش چین و چروک‌های صورت

حتما خودتان هم می‌دانید که هر چقدر پوست رطوبت بیشتری داشته باشد، بافت بیرونی آن نرم‌تر است و خاصیت کشسانی بهتری دارد. پوست در چنین شرایطی به راحتی کش آمده و فورا به حالت طبیعی اولیه خود برمی‌گردد. بنابراین استفاده از کرم آبرسان می‌تواند پیری پوست را به تعویق انداخته و از بروز چین و چروک پیشگیری کند.

تنظیم چربی پوست و کاهش جوش‌های زیر پوستی 

برخلاف چیزی که تصور می‌کنیم، آبرسان‌ها باعث چرب شدن پوست نمی‌شوند. در حقیقت این محصولات PH طبیعی پوست را به تعادل رسانده و از چرب شدن یا خشکی بیش از اندازه صورت جلوگیری می‌کنند. کاهش جوش‌های زیرپوستی و رفع سایر جوش‌های صورت از دیگر مزایای استفاده از کرم آبرسان است.

فواید آبرسانی پوست صورت چیست؟

درمان مشکلات شایع پوستی

اغلب بیماری‌های شایع پوستی مانند اگزما، پوسته پوسته شدن، حساسیت، قرمزی، خارش و سوزش، به دلیل کم آبی بیش از اندازه پوست خود را بروز می‌دهند. کرم‌های آبرسان از جمله روش‌های درمانی هستند که می‌توانند در رفع و کاهش این مشکلات موثر باشند.

کاهش لک‌های تیره

کرم‌های آبرسان در طولانی مدت، باعث درخشش و شفافیت پوست شده و به تدریج به کمرنگ شدن لک‌‌های قهوه‌ای و تیره صورت کمک می‌کنند.

محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی 

آلودگی هوا، اشعه‌های مضر آفتاب، رادیکال‌های آزاد و … از جمله عوامل محیطی هستند که اثرات مخربی روی پوست به جا می‌گذارند. کرم‌های آبرسان با تقویت سد دفاعی پوست، میزان اثرگذاری این عوامل را کاهش داده و از آن در برابر هرگونه آسیب احتمالی محافظت می‌کنند.

چگونه پوست را آبرسانی کنیم؟

آبرسانی فقط برای پوست خشک نیست؛ یک اشتباه پر تکرار 

پیش از هر چیز باید بدانید که پوست کم آب با پوست خشک فرق دارد. پوست خشک در حقیقت جنس و نوعی از پوست است که به اندازه کافی سبوم یا چربی ترشح نمی‌کند. اما پوست کم آب عارضه‌ای است که می‌تواند هر نوعی از پوست را به خود دچار کند. یعنی حتی ممکن است افراد با پوست چرب نیز دچار کم آبی یا دهیدراته شدن پوست شوند.

به همین دلیل لازم است که تمام افراد با هر نوع پوستی که دارند، استفاده از آبرسان را جدی بگیرند و از پوست خود در برابر خشکی و بی‌آ‌بی محافظت کنند.

چگونه پوست را آبرسانی کنیم؟

همانطور که پیش از این گفتیم، روش‌های متعددی برای آبرسانی پوست صورت وجود دارد. برخی از بهترین و متداول‌ترین روش‌های آبرسانی پوست به شرح زیر هستند:

مصرف آب کافی در طول روز

اولین و مهم‌ترین قدم برای آبرسانی پوست، نوشیدن آب کافی در طول روز است. اغلب متخصصان توصیه می‌کنند که تمام افراد باید به طور متوسط روزانه بین ۲.۷ تا ۳.۷ لیتر آب مصرف کنند. فراموش نکنید که مصرف آب به میزان مناسب به پوست کمک می‌کند تا در طول روز مرطوب مانده و دچار چین و چروک نشود.

استفاده از ماسک آبرسان پوست

ماسک‌های آبرسان غنی از ترکیبات مرطوب کننده و ویتامین‌های ضروری هستند و می‌توانند به صورت فوری، خشکی و کم آبی پوسـت را برطرف کنند. برخی از بهترین ماسک‌ها برای آبرسانی پوست به شرح زیر هستند:

ماسک صورت نقابی گلاب دیپ سنس

ماسک گلاب دیپ سنس خاصیت آبرسانی فوق العاده قدرتمندی دارد و با مرطوب نگه داشتن طولانی مدت پوسـت، به کاهش چین و چروک‌های سطحی کمک می‌کند. به کمک گلاب طبیعی، روغن آملا و ویتامین‌های B ،A ،E و C موجود در این ماسک، خشکی صورت برطرف شده و پوست ظاهری نرم و لطیف به خود می‌گیرد.

سایر مزایا

  • آبرسان عمقی و مرطوب کننده پوسـت
  • کمک به جذب بهتر محصولات پوستی
  • کاهش چین و چروک‌های سطحی
  • آرامش بخش
  • حاوی گلاب ارگانیک، روغن آملا و ویتامین‌های B ،A ،E و C

آبرسانی برای پوست

مصرف غذاهای غنی از آب مانند میوه‌ها و سبزیجات

مصرف غذاهای سرشار از آب مانند میوه‌ها و سبزیجات به افزایش میزان مصرف آب در بدن کمک کرده و باعث رفع خشکی پوست می‌شوند.

استفاده از کرم آبرسان پوست

یکی دیگر از روش‌های رایج برای آبرسانی پوست، استفاده از کرم‌های آبرسان است. به کمک هیالورونیک اسید، گلیسیرین و سایر ترکیبات آبرسان موجود در این کرم‌ها، پوست رطوبت خود را بازیافته و ظاهری نرم و لطیف به خود می‌گیرد. در ادامه برخی از بهترین کرم‌ها برای ابرسانی پوست را به شما معرفی می‌کنیم:

کرم آبرسان دست و صورت لافارر 

از جمله محصولات پرطرفدار لافارر، کرم آبرسان لافارر برند است که به‌طور تخصصی به آبرسانی و حفظ رطوبت پوست‌ کمک می‌کند. این کرم باعث چروک‌های سطحی صورت را کاهش داده و سلول‌های تخریب شده پوست را ترمیم و بازسازی می‌نماید.کرم آبرسـان لافارر با داشتن عصاره‌های گل همیشه بهار و آلوئه ورا، تاثیر چشمگیری در بهبود خاصیت کشسانی پوست می‌گذارد.

سایر مزایا

  • آبرسانی عمیق و تغذیه پوسـت
  • افزایش لطافت پوست و یکنواخت کننده ظاهر آن
  • کند کردن روند پیری پوست
  • احیا و درخشان کننده پوست
  • فاقد اسانس
  • محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد
  • کاهش چروک و علائم پیری پوست
  • پیشگیری از التهاب، قرمزی و حساسیت

استفاده از سرم آبرسان پوست

سرم‌ها بافت مایع و فوق العاده سبکی دارند و با سرعت بیشتری در لایه‌های مختلف پوست نفوذ می‌کنند. به همین دلیل استفاده از سرم‌های آبرسان می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، خشکی و التهاب پوسـت را برطرف کرده و باعث مرطوب نگه داشتن طولانی مدت آن شود.

ماساژ پوست با روغن‌های طبیعی

برخی از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن کنجد یا روغن بادام شیرین، حاوی ترکیبات ترکیبات آبرسان و ویتامین‌های  A و E هستند و با نفوذ به عمق پوسـت می‌توانند تا حد زیادی به مرطوب نگه داشتن آن کمک کنند.

سوالات متداول

چرا آبرسان استفاده کنیم؟

کرم‌های آبرسان باعث کاهش چین و چروک‌های سطحی شده و چربی پوسـت را تنظیم و کنترل می‌کنند. این کر‌ها همچنین روند پیری پوست را به تعویق انداخته و باعث کاهش لک‌های تیره می‌شوند.

بهترین آبرسان طبیعی پوست چیست؟

یکی از بهترین روش‌ها برای آبرسانی طبیعی پوسـت، استفاده از روغن‌هایی مانند زیتون، روغن کنجد یا روغن بادام شیرین است.

رپورتاژ / ۳۴۴۸۴۸

source

توسط petese.ir