بازی‌های جهان باز بسیاری وجود دارند که کمتر توانستند برای خود جایگاهی مانند سری بازی‌های اساسینز کرید در بین گیمر‌ها پیدا کند. بازی که توانسته با عرضه سالانه به مدت دوازده سال، هر بار تغییری در بازی ایجاد کند و آن را نسبت به نسخه قبلی متمایز کند. بیش از ۱۰ بازی از این سری منتشر شده و تقریبا اکثر نسخه‌ها توانسته‌اند به موفقیت خوبی در این سال‌ها برسند، اما تنها بازی‌هایی نبودند که به عنوان Assassins Creed از سمت یوبی‌سافت عرضه می‌شوند.

تلاش آن‌ها برای عرضه بازی روی گوشی‌های همراه و کنسول‌های دستی به عنوان افزونه‌ای برای بازی اصلی، کم نبوده. یوبیسافت تلاش بسیاری کرده است تا بتواند دنیای سری بازی‌ را تا آنجایی که می‌شود بزرگ‌تر کند. در این بین، موفقیت بازی‌های فرعی از این سری، بسیار گسترده بود و در برخی موارد در حد و اندازه بازی اصلی به دل مخاطبین می‌نشست. در این مقاله از ویجیاتو قصد داریم تا به معرفی بازی‌های فرعی سری اساسینز کرید بپردازیم.


Assassins Creed Altair Chronicle

تصویری از بازی اساسینز کریدAltair Chronicles که یک بازی فرعی از این سری است.

بازی Assassins Creed Altair Chronicle، به عنوان اولین داستان فرعی این سری شناخته می‌شود. این بازی روی پلتفرم‌های اندروید، iOS و کنسول Nintendo DS در سال ۲۰۰۸ میلادی توسط استودیو Gameloft عرضه شد.

شما در این بازی نقش کاراکتر اصلی بازی، الطائر را بازی می‌کنید و به دنبال آثار باستانی هستید که به عنوان جام (Chalice) شناخته می‌شود. در این بازی شما به شهر‌های مختلف از خاورمیانه می‌روید. این اساسینز کرید فرعی شباهت بسیاری از نظر داستانی و ساختاری با اولین بازی اساسینز کرید دارد، اما همان خصیصه‌ها که بازی اصلی داشت را به ارث برده است.

اگر این بازی را تجربه نکرده‌اید، به آن یک شانس بدهید. این بازی به عنوان اولین تلاش اساسینز کرید در زمینه کنسول‌های دستی به شمار می‌آید. البته این بازی چند مشکل کوچک و بزرگ داشت اما هنوز می‌توانید آن تجربه آدم‌کشی مخفیانه را داشته باشید و از آن لذت ببرید. همچنین در کنار آن مبارزه‌های سرگرم کننده‌ای هم وجود دارد. جهان‌باز نبودن بازی یکی از مهم‌ترین چیز‌هایی بود پتانسیل این بازی را تبدیل به یک بازی فرعی از این سری کرد.


Assassins Creed Bloodlines

بازی اساسینز کرید Bloodlines، یک بازی فرعی از این سری داستان.

بازی Assassins Creed Bloodlines، برای کنسول دستی سونی یعنی PSP در سال ۲۰۰۹ میلادی عرضه شد. این بازی توسط استودیو اصلی سازنده بازی، Ubisoft Montreal ساخته شده است.

اساسینز کرید بلادلاینز به عنوان یکی دیگر از عناوینی محسوب می‌شود که در همان اوایل ساخته سری اساسینز کرید برای کنسول‌های دستی عرضه شد. البته این بازی عنوان آغازین اصلی از سری نیست اما برخی ویژگی‌های تاریخی را برای آن دسته از افرادی که به داستان بازی علاقه دارند را ارائه می‌دهد. Bloodlines در واقع یک بازی خاص بین سری بازی‌های اساسینز کرید محسوب می‌شود؛ یک دنباله مستقیم از بازی اصلی که داستان را دست نخورده نگه می‌دارد.

دوباره در این بازی نقش الطائر را بر عهده دارید. شما به همراه آن، به قبرس می روید، تمپلار‌ها را می‌کشید و با همسر آینده او ماریا آشنا می‌شوید. اتفاقاتی که حول محور آشنایی ماریا رخ می‌دهد، کمک کرده است که داستان در بازی Bloodlines بسیار جذاب باشد. این نشان می‌دهد آن‌ها قصد داشتند تلاشی موفق در عرصه کنسول‌های دستی داشته باشند. ساخت یک بازی که هم جهان باز باشد و هم سیستم مبارزات خوبی را در کنار داستان ارائه دهد، این بازی را بیشتر از یک بازی فرعی ساده می‌کند.


Assassins Creed Identity

بازی اساسینز کرید Identity که به عنوان داستان فرعی از این سری عرضه شد.

کمتر بازی را می‌توان پیدا کرد که برای داستان فرعی که ارائه می‌دهند، شناخته شده باشند. اگرچه Assassins Creed Identity خوب عمل کرده و توانسته در این زمینه خودی نشان دهد. این بازی در یک دوره زمانی با زندگی اتزیو تنظیم است و وقایع آن همزمان با اتفاقات اساسینز کرید برادرهود در ایتالیا اتفاق می‌افتد.

داستان از زاویه دید یک اساسین به اسم Lo Sparviero روایت می‌شود. او می‌خواهد قدرت تمپلار‌ها را تضعیف کند و در این بین اساسین‌ها و گروهی به نام The Crows با یکدیگر درگیر هستند. The Crows گروهی هستند که می‌توانند ترفند‌ها و تکنیک‌های اساسین‌ها را تقلید کنند. داستان بازی جالب است و گیم پلی خوبی را هم ارائه می‌دهد. این بازی، یک افزونه از دوران طلایی و محبوب اساسینز کرید است که به طعنه از تغییر هویت آن در سال‌های بعد این سری صحبت می‌کند.


Assassins Creed Recollection

تصویری از بازی اساسینز کرید Recollection که جزوی از  بازی‌های فرعی سری اساسینز است.

این بازی در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط استودیو Ubisoft Montreal برای پلتفرم iOS عرضه شد. اساسینز کرید ری‌کالکشن، یکی از بازی‌های فرعی است که کمتر کسی آن را به خاطر می‌آورد. یک ایده جذاب و خاص که از سمت یوبیسافت اجرا شد. بازی که بخشی از آن استراتژی، بخش دیگر آن جمع‌ آوری کارت بود. بازی که در دنیای اساسینز کرید‌ها جریان داشت و کسی انتظار آن را نداشت که یوبیسافت همچین بازی روی پلتفرم iOS عرضه کند.

ارائه این مقدار محتوا روی بازی مانند جمع کردن کانسپ آرت‌ها از هر ۴ بازی که در آن زمان عرضه شده بود و در کنار آن، مقدار زیادی از کارت‌های بازی که باعث می‌شد بازی قابل پیش‌بینی و تکراری نباشد. Recollection هنوز به عنوان یک بازی خوب شناخته می‌شود، البته در حال حاضر به مانند گذشته در دسترس نیست.


Assassins Creed 2: Discovery

بازی اساسینز کرید Discovery که در به عنوان داستانی فرعی از اساسینز کرید به شمار می‌آید.

این بازی در سال ۲۰۰۹ میلادی توسط استودیو‌های Griptonite Games، Gameloft، Glu Mobile برای iOS و Nintendo DS عرضه شد. با اینکه برخی از بازی‌های فرعی دیگر در این سری از نداشتن دنیایی جهان باز رنج می‌برند، اما Assassins Creed 2 Discovery که یک بازی ساید اسکرول است، توانست داستان خوبی را ارائه دهد. این در حالی است تغییری در سر گذشت اتزیو در بازی اصلی به وجود نیاورد و با آن سازش داشت.

بین اتفاقاتی که در بازی اساسینز کرید ۲ رخ می‌دهد، دیسکاوری داستانی را شرح می‌دهد که اتزیو برای کمک کردن به گروهی از اساسینز‌ها در اسپانیا که با تمپلار‌ها مبارزه می کنند، به آنجا سفر می‌کند. اساسین‌ها سعی دارند تا آنها را تحت پوشش تفتیش عقاید اسپانیا از بین ببرند.

این داستان به اندازه ساخت یک بازی کامل است اما به خوبی در یک بازی فرعی کوتاه پیاده شد. جدا از اینکه گیم پلی بازی کمی ساده است، تاثیر گذاری خود را از دست نداده است. مبارزات بازی سرگرم کننده هستند و داستان بازی با زنده کردن یک روایت دیگر از اتزیو، آن را به یک بازی عالی تبدیل کرده است.


Assassins Creed Chronicles

باز ی اساسینز کرید Chronicles که به عنوان داستان فرعی این سری بازی عرضه شد.

بازی Chronicles در سال ۲۰۱۶ توسط استودیو Climax برای کامپیوتر‌های شخصی، PS4، PS Vita و Xbox One عرضه شد. Chronicles فقط یک بازی نبود بلکه مجموعه ای از ۳ بازی مختلف بود. این بازی که باز به سبک و سیاق Discovery است، داستان خوبی را در یک بازی کوتاه‌تر بیان می‌کند. بازی به ترتیب در چین، هند و روسیه رخ می‌دهد.

این ۳ بازی داستان خوبی را درباره اساسینز‌هایی که در نقاط دیگر دنیا وجود دارند بیان می‌کند. داستانی که در ۳ کشوری رخ می‌دهد که شاید بسیار برای یک بازی کامل مناسب نباشند. Chronicles: Russia داستان یک اساسینز میانسال را روایت می‌کند که در اوایل قرن ۲۰ میلادی و در جریان انقلاب اکتبر روسیه، به دنبال یک جعبه Precursor است.

Chronicles: India در زمان جنگ Anglo-Sikh است. این بازی داستان یک اساسینز است که قصد دارد تمپلار‌ها را در پیدا کردن صفحه‌ها Precursor متوقف کند. Chronicles: China داستان Shao Jun را روایت می‌کند. کسی که تحت نظر اتزیو آموزش دیده و حالا برای مبارزه با گروه ۸ بربر که تمپلار هستند به چین بازگشته است. هر یک از این داستان‌ها به خودی خود جذاب هستند و می‌توانند شما را سرگرم کنند.


Assassins Creed 3: Liberation

بازی اساسینز کرید Liberation، یک بازی فرعی از داستان اصلی بازی اساسینز کرید.

این بازی در سال ۲۰۱۲ میلادی توسط استودیو Ubisoft Sofia برای کامپیوتر‌های شخصی، کنسول‌‌های PS4، PS3، PS Vita، Switch، Xbox 360 و Xbox One عرضه شد. Liberation، یکی دیگر از داستان‌های فرعی در اوایل سری بازی بود که اتفاقات آن در دوره اساسینز کرید ۳ جریان دارد و بی ربط به اتفاقات بازی اصلی نبود. این بازی اولین شخصیت اصلی زن را در سری بازی‌های اساسینز کرید معرفی کرد.

Aveline de Grandpre، جزو خانواده‌های بالارده فرانسه محسوب می‌شود. او چندین سال قبل از اینکه به اساسینز‌ها ملحق شود، به بردگان کمک می‌کرد. شما به عنوان Aveline، با تمپلار‌ها مبارزه می‌کنید، کسی که چیز نمانده بود تا در میانه قرن ۱۸ میلادی و قبل از اینکه یک اساسین شود به یکی از آن‌ها تبدیل شود.


Assassins Creed Freedom Cry

بازی اساسینز کرید Freedom Cry که نسخه فرعی

این بازی در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط یوبیسافت برای PS4، PS3، Switch، Xbox One، Stadia عرضه شد. تقریباً تمام بازی های اساسینز کرید تا بلک فلگ، یک بازی با داستان فرعی داشته‌اند. از لحاظ داستانی بازی Freedom Cry یک اثر بسیار فوق‌العاده است که به عنوان یکی از دوست داشتنی‌ترین و شجاعانه‌ترین بازی‌ها به جای مانده است.

در این بازی شما نقش فردی به نام Adewale را دارید. کسی که به عنوان یک برده آزاد، تبدیل به اساسینز شده و زمانی به ادوارد کنوی خدمت کرده است. داستان بازی در کارائیب جریان دارد، جایی که او سعی می‌کند تا به دوران برده داری در آن منطقه پایان دهد و با از بین بردن تمپلار‌هایی که بازرگانان برده هستند، این کار را انجام دهد. Freedom Cry یک بازی فرعی عالی است که بیشتر ویژگی‌های بازی اصلی و همینطور نبرد دریایی را دارد.

بیشتر بخوانید:

source
کلاس یوس

توسط petese.ir