در خبری هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به تکنولوژی جنسن هوانگ ، مدیرعامل انویدیا، قرار است در نمایشگاه CES 2025 در ماه ژانویه سخنرانی کند.

این سخنرانی در 6 ژانویه () و یک روز قبل از باز شدن درهای نمایشگاه Consumer Electronics Show در لاس‌وگاس انجام خواهد شد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که شایعاتی درباره معرفی کارت گرافیک‌های نسل بعدی انویدیا در اوایل سال 2025 به گوش می‌رسد. منابع آگاه به The Verge اعلام کرده‌اند که احتمالا درباره از سری RTX 50 در نمایشگاه CES 2025 رونمایی خواهد شد.

موضوع سخنرانی هوانگ در نمایشگاه CES 2025 بدون شک تمرکز زیادی روی سخت‌افزار و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی خواهد داشت، موضوعی که کمک بسیار زیادی به افزایش ارزش شرکت به رقم 3 تریلیون دلار داشته‌اند. این شرکت همچنین درباره نسل جدید کارت گرافیک دسکتاپ مبتنی بر معماری Blackwell صحبت خواهد کرد. 

کارت گرافیک انویدیا

شایعات جدید نشان می‌دهد که Nvidia در حال آماده‌سازی برای عرضه کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 5090 با 32 گیگابایت حافظه GDDR7 است. این کارت گرافیک به لطف مشخصات فنی پیشرفته، قدرت پردازشی بیشتری نسبت به نسل قبل خود خواهد داشت و توان مورد نیاز آن تا 600 وات افزایش خواهد یافت. 

 RTX 5080 نیز با 16 گیگابایت حافظه GDDR7 و مصرف انرژی 400 وات عرضه خواهد شد که نسبت به مدل قبلی خود یعنی RTX 4080، جهشی قابل توجه در عملکرد و کارایی را نشان می‌دهد.

با بیش از دو سال فاصله از معرفی سری RTX 40، طرفداران مشتاقانه منتظر نوآوری‌های جدید این شرکت در CES 2025‍ هستند. آیا انویدیا باز هم مرزهای تکنولوژی گیمینگ و هوش مصنوعی را جا‌به‌جا خواهد کرد؟ فقط باید منتظر بمانیم!

source
کلاس یوس

توسط petese.ir