بررسی اخیر DxOMark نتایج جالبی را برای دوربین آیفون 16 پرو مکس در مقایسه با رقبای چینی آن از جمله ویوو X100 پرو، شیائومی 14 اولترا و هواوی پیورا 70 اولترا نشان می‌دهد. در حالی که اپل مدت‌هاست در زمینه عکاسی گوشی‌های هوشمند پیشتاز است، اما تست جدید DxOMark نشان می‌دهد که شرکت‌های چینی به پیشرفت های قابل‌توجهی در این زمینه دست یافته‌اند. مخصوصا در زمینه‌ عکس‌های تله‌فوتو و فوق‌عریض.

تست دوربین DxOMark آیفون 16 پرو مکس

DxOMark گزارش می‌دهد که در بخش عکاسی تله‌فوتو، رقبای چینی آیفون 16 پرو مکس جزئیات بیشتری را به‌ویژه در عکس‌های دور ثبت کردند. گوشی‌هایی مانند شیائومی 14 اولترا و ویوو X100 پرو در حفظ رنگ پوست و کاهش نویز عالی هستند. در مقابل، دوربین آیفون 16 پرو مکس تصاویری با نویز بیشتر و جزئیات کمتر ثبت کرده است.

آیفون 16 پرو مکس دوربین DxOMark

برای مثال، یک عکس از منظره شهری با استفاده از دوربین اصلی نشان می‌دهد که شیائومی 14 اولترا دقیق‌ترین تصویر را ثبت کرده است. بعد از آن ویوو X100 پرو قرار دارد که از نظر حفظ جزئیات بهتر از آیفون 16 پرو مکس عمل کرده است.

این تقاوت‌ها در عکس‌های زوم بیشتر آشکار می‌شود. ویوو X100 پرو بیشترین سطح جزئیات را حفظ کرده، در حالی‌که آیفون 16 پرو مکس عملکرد خوبی نداشته و در آخرین رده قرار گرفته است. با این‌حال هیچ کدام از گوشی‌ها، نویز یا آرتیفکت‌های زیادی را در عکس‌ها نشان ندادند.

آیفون 16 پرو مکس دوربین DxOMark

DxOMark همچنین نموداری را منتشر کرده که حفظ جزئیات را در عکس‌های زوم شده با استفاده از دورین تله‌فوتو نشان می‌دهد. هواوی پیورا 70 اولترا در زوم‌های پایین‌تر پیشتاز بود، در حالی‌که گوشی‌های ویوو و شیائومی در زوم‌های بالاتر عملکرد بهتری نسبت به آیفون 16 پرو مکس داشتند. این موضوع به خاطر دوربین تله‌فوتو پریسکوپی 5 برابری با وضوح پایین‌تر (12 مگاپیکسل) آیفون است. در زوم‌های بیشتر از 5 برابر، گوشی آیفون شروع به کراپ کردن به سنسور می‌کند و باعث از دست رفتن جزئیات می‌شود. از سوی دیگر، سنسورهای تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی ویوو و شیائومی، وضوح و شارپنس را حتی در زوم‌های بیشتر حفظ می‌کنند.

آیفون 16 پرو مکس دوربین DxOMark

در بخش عکاسی با دوربین فوق‌عریض، آیفون 16 پرو مکس باز هم عملکرد ضعیف‌تری داشت. عکس‌های آن دارای جزییات کمتر و نویزهای قابل‌توجهی هستند، به‌ویژه در مقایسه با نتایج واضح‌تر گوشی‌های هواوی و ویوو. در حالی‌که عکس‌های فوق‌عریض شیائومی 14 اولترا بیش از حد اشباع بودند، اما همچنان جزئیات بیشتری را نسبت به آیفون حفظ کرده‌اند.

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که شرکت‌های چینی سازنده گوشی‌ هوشمند پیشرفت قابل‌توجهی در پردازش تصاویر داشته‌اند و سلطه بازیگران بزرگی مانند اپل را به چالش کشیده‌اند. با وجود سخت‌افزار قدرتمند آیفون 16 پرو مکس، به نظر می‌رسد که بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و وضوح بهتر حسگرها به پرچم‌داران اندرویدی کمک کرده تا در سناریوهای خاص پیشتاز باشند.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir