یکی از اعضای سابق تیم ساخت بازی Red Dead Redeption به‌تازگی ادعا کرد که توسعه این بازی برای پلتفرم PS3 کاری چالش‌برانگیز بود.

بازی Red Dead Redemption بعد از اعلام تاریخ انتشار برای پلتفرم PC دوباره جان تازه‌ای گرفته و حالا دوباره با موضوعات جدید خبر ساز شده است.

یکی از نکات جالب درباره توسعه بازی Red Dead Redemption این است که نقشه بازی قبل از شروع توسعه نسخه PS3 ساخته شده بود. این موضوع از طریق یک ویدیوی جدید از اکانت Digital Foundry تحت عنوان DF Direct در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) فاش شد که در آن به توسعه بازی و چالش‌های فنی آن اشاره می‌شود. همچنین این ویدیو به عرضه نسخه PC این بازی در سال ۲۰۱۰ و مسائل مربوط به توسعه نسخه پلی‌استیشن ۳ در مقایسه با ایکس باکس ۳۶۰ می‌پردازد.

طبق گفته آن‌ها نقشه این بازی در مرحله‌ای ایجاد شده بود که هنوز نسخه پلی‌استیشن ۳ در حال توسعه نبود. این بدین معناست که توسعه این نسخه برخلاف تصور بسیاری در اواخر چرخه توسعه بازی آغاز نشده بود. مدیر فنی سابق راکستار Obbe Vermeij که در سال ۲۰۰۹ و قبل از انتشار این بازی استودیو را ترک کرد، توضیحاتی در توییتر ارائه داد که به روشنی، دلیل برتری نسخه ایکس باکس ۳۶۰ را نسبت به پلی‌استیشن ۳ شرح می‌دهد.

او توضیح می‌دهد که توسعه برای ایکس باکس آسان‌تر بود، چرا که این کنسول از DirectX استفاده می‌کرد. این لایه نرم‌افزاری، دسترسی به سخت‌افزار را برای توسعه‌دهندگان ساده‌تر می‌کرد و به آن‌ها اجازه می‌داد تا برنامه‌نویسی بهتری برای این کنسول انجام دهند. اما در مقابل، برای دستیابی به عملکرد خوب روی پلی‌استیشن، توسعه‌دهندگان مجبور بودند به سطح سخت‌افزاری بسیار پایین‌تری دسترسی پیدا کنند و تراشه‌های گرافیکی را به زبان بومی‌شان برنامه‌نویسی کنند. این فرآیند بسیار دشوار و زمان‌بر بود.

این موضوع باعث شد که راکستار تصمیم بگیرد توسعه بازی را از نسخه ایکس باکس آغاز کند. طی سال‌ها، بسیاری از بازیکنان نسخه پلی‌استیشن را ضعیف‌تر از نسخه ایکس باکس دانسته‌اند، سادگی در برنامه‌نویسی و سازگاری بهتر با سخت‌افزار، باعث شده بود عملکرد بهتری داشته باشد. این مسئله با توضیحات Vermeij در مورد دشواری‌های کار با پلی‌استیشن ۳ کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

برای تیم سازنده این چالش‌ها و تصمیمات فنی در نهایت، نقش مهمی در تجربه نهایی بازیکنان روی پلتفرم‌های مختلف داشته است. پلی‌استیشن با سختی‌های فنی بیشتری روبرو بود که باعث شد نسخه آن کمی پایین‌تر از ایکس باکس قرار بگیرد.

اگر به این بازی علاقه دارید، خبر تاریخ انتشار نسخه پی سی بازی Red Dead Redemption اعلام شد را در سایت ویجیاتو بخوانید.

source

توسط petese.ir