گزارش شده که شبکه اجتماعی ایکس که پیش‌تر توییتر شناخته می‌شد بر اساس آخرین تصمیماتی که اتحادیه اروپا گرفته مشمول قوانین سخت‌گیرانه DMA نشده و به عنوان یک کسب و کار شناخته نمی‌شود.

مشمول نشدن شبکه اجتماعی ایکس از قوانین سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا DMA به این معنیست که نیاز نیست از این قوانین پیچیده و البته سخت‌گیرانه پیروی کند. به گزارش techcrunch، وب سایت رسمی اتحادیه اروپا، اپلیکیشن ایکس را از فهرت شرکت‌هایی که باید از قوانین DMA پیروی کنند حذف کرده است. این قوانین با هدف حمایت از حریم خصوصی کاربران و افزایش شفافیت بر استفاده از داده‌های شخصی و تبلیغات آنلاین وضع شده است.

راهنمای خرید تکراتو

اگر شبکه اجتماعی ایکس مشمول قوانین سخت‌گیرانه DMA اتحادیه اروپا می‌شد چه پیش می‌آمد؟

اگر ایکس تحت ایت قوانین قرار می‌گرفت، مجبور بود در صورت عدم پیروی از دستورالعمل‌ها، 10 درصد از درآمد سالانه‌ جهانی‌اش  را به عنوان جریمه پرداخت کند. اما طی بررسی‌های انجام شده، کمیسیون اروپا به این نتیجه رسیده که پلتفرم ایکس هنوز در دسته‌بندی کسب‌و‌کار برای مصرف‌کنندگان قرار نمی‌گیرد؛ به همین دلیل از اعمال قوانین مبرا است.

کمیسیون اروپا تاکید می‌کند که رشد و تغییرات ایکس مدام تحت نظارت خواهد بود و به محض آنکه تغییرات قابل توجهی در قدت و نفوذ آن در بازار ایجاد شود، دوباره تحت بازرسی قرار گرفته و طبیعتا مشمول قوانین خواهد شد.

مشکلات دیگر: قوانین DSA

علیرغم اینکه شبکه ایکس از قوانین DMA معاف شده، اما همچنان تحت مقررات خدمات دیجیتال DSA قرار دارد. مقررات خدمات دیجیتال (DSA) به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که عملکرد الگوریتم‌ها و مسئولیت‌پذیری پلتفرم‌ها را تحت نظارت دارد. در حال حاضر ایکس، در برخی از مواضع این قانون متهم به رفتارهای غیر شفاف است که در صورت اثبات این تخلفات، احتمالا با جریمه‌هایی معادل 6 درصد درآمد سالیانه شرکت مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

source
کلاس یوس

توسط petese.ir