طبق نتایج به دست آمده از مشاهده و بررسی مدل‌های جدید کنسول Xbox Series ظاهرا تفاوت‌شان با مدل قدیمی، تنها به ظاهر محدود نمی‌شود و تغییرات سخت‌افزاری هم دارند.

مایکروسافت از امروز ایکس باکس سری ایکس بدون دیسک خود را به فروش می‌رساند. این مدل جدید از نظر ظاهری کمی متفاوت به نظر می‌رسد، زیرا رنگ سفید دارد و درایو دیسک ندارد. اما در داخل شاهد بازطراحی کامل آن هستیم. مایکروسافت مادربرد ایکس‌باکس سری ایکس سفید و مدل‌های جدید ۲ ترابایتی را بازطراحی کرده، سیستم روی چیپ (SoC) را به ۶ نانومتر کاهش داده و یک خنک‌کننده جدید گذاشته است.

یوتیوبری با لقب Austin Evans این تغییرات را در مدل‌های جدید مشاهده کرد و گزارش داد که چیپ کوچک‌تر باعث می‌شود مدل‌های جدید ایکس باکس سری ایکس در حالت بیکار حدود ۱۰ وات کمتر از مدل اصلی مصرف کنند.

Xbox Series X

مادربرد مدل‌های جدید Xbox Series X به طور کامل بازطراحی شده است و بسیاری از قطعات روی برد ساده‌تر، کوچک‌تر یا جابجا شده‌اند. دیگر هیچ محافظی روی SSD وجود ندارد و در ایکس‌باکس سری ایکس دیجیتالی، یک فضای خالی وجود دارد که معمولا درایو دیسک قرار می‌گرفت.

خنک‌کننده به‌روزرسانی شده برای چیپ ۶ نانومتری هم در این مدل‌های جدید بازطراحی شده است. دیگر محفظه بخار وجود ندارد و مایکروسافت از یک طراحی لوله حرارتی مسی سنتی استفاده می‌کند. آستین ایوانز متوجه شد که دمای خروجی و نویز این مدل‌های جدید ایکس‌باکس سری ایکس نسبت به مدل اصلی تغییر نکرده است.

Xbox Series X

سخت‌افزار اصلی ایکس‌باکس سری ایکس در حالت بیکار حدود ۶۱ وات مصرف می‌کند، اما در مدل ویژه ۲ ترابایتی جدید این مقدار به حدود ۵۱ وات در حالت بیکار و فقط ۳۸ وات در ایکس‌باکس سری ایکس دیجیتال کاهش یافته است. حین بازی ایکس‌باکس سری ایکس اصلی ۱۶۷ وات مصرف می‌کند، در حالی که مدل بدون دیسک ۱۵۶ وات و مدل ۲ ترابایتی ۱۵۱ وات مصرف می‌کنند.

کاهش ۱۶ واتی ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما قطعا در مصرف برق Xbox Cloud Gaming تفاوت ایجاد خواهد کرد. مایکروسافت در حال حاضر از سخت‌افزار مشابه ایکس‌باکس سری ایکس در مراکز داده خود استفاده می‌کند و منطقی است فرض کنیم این شرکت از ترکیبی از چیپ‌های کوچک‌تر و خنک‌کننده بازطراحی شده برای اهداف بهره‌وری استفاده خواهد کرد.

Xbox Series X

بازطراحی داخلی مدل‌های جدید ایکس‌باکس سری ایکس باعث می‌شود تولید این کنسول‌ها برای مایکروسافت ارزان‌تر شود و این سخت‌افزار به‌روزرسانی شده می‌تواند بهره‌وری بیشتری در اجرای سرورهای ایکس‌باکس کلاود گیمینگ داشته باشد.

مدل سفید بدون دیسک ایکس‌باکس سری ایکس امروز به قیمت ۴۵۰ دلار به فروش می‌رسد. مدل ویژه ۲ ترابایتی ایکس‌باکس سری ایکس هم با قیمت ۶۰۰ دلار قابل خریداری است.

source

توسط petese.ir