ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که برای ساخت تقریبا هر چیزی یک هوش مصنوعی مولد وجود دارد. از مقاله و خبر و داستان گرفته تا تصویر و ویدئو، تقریبا می‌توانید هر محتوایی را با یک دستور متنی خلق کنید. هوش مصنوعی برای ساخت آهنگ (قطعات موسیقی) هم کاربرد دارد.

طبیعتا در این دنیا، این‌که با استفاده از هوش مصنوعی بتوان آهنگ ساخت هم نمی‌تواند غافل‌گیرکننده باشد. البته هوش مصنوعی هنوز قادر نیست از شما یک برنده‌ی جایزه گرمی بسازد، اما به هر حال سر و کله زدن با آن جالب و سرگرم‌کننده است. در ادامه پنج گزینه‌ای که واقعا هر کسی باید یک بار امتحان کند را معرفی کرده‌ایم.

Beatoven.ai

سرویس Beatoven آهنگ‌های بدون حق کپی (royalty-free) تولید می‌کند و مخاطب هدفش پادکسترها، تولیدکنندگان محتوا و استریمرها است.

سرویس Beatoven آهنگ‌های بدون حق کپی (royalty-free) تولید می‌کند و مخاطب هدفش پادکسترها، تولیدکنندگان محتوا و استریمرها است. این سرویس یک پلن رایگان دارد که اجازه می‌دهد ایده‌ی خود را امتحان کنید، اما اگر از نتیجه راضی بودید و خواستید آهنگ ساخته شده را دانلود کنید باید پول بپردازید.

اما این سرویس چندان هم گران نیست. با پرداخت 6 دلار در ماه می‌توانید تا 15 دقیقه موسیقی دانلود کنید. با 10 دلار در ماه این زمان را به 30 دقیقه افزایش دهید و با پرداخت 20 دلار، یک ساعت موسیقی بسازید و دانلود کنید. از این‌جا به بعد هر دقیقه‌ی اضافه برای شما 3 دلار آب می‌خورد.

رابط کاربری این وبسایت ساده و واضح است. جعبه‌ی دستور متنی در بالا قرار گرفته و شامل چند نمونه و راهنمایی هم می‌شود. موسیقی ساخته شده با هوش مصنوعی Beatoven بسیار خوب و دلنشین اما در مواقعی کمی ماشینی است. این سرویس می‌تواند در ژانرهای مختلف آهنگ بسازد و حتا می‌توانید دو یا چند ژانر را با هم تلفیق کنید. متاسفانه در هنگام تلفیق دو ژانر ممکن است با ایراد عجیب تقاطع صداها روبرو شوید.

هر دستور متنی به شما چهار نتیجه ارائه می‌دهد تا یکی را انتخاب کنید و معمولا حداقل یکی از آن‌ها راضی‌کننده است. بیت‌آون یک سرویس بسیار خوب ساخت آهنگ با هوش مصنوعی است و برای تولیدکنندگان محتوا یک گزینه ایده‌آل است.

MusicGen

سرویس هوش مصنوعی MusicGen توسط شرکت «متا» به عنوان بخشی از پروژه Audiocraft این شرکت ساخته شد.

سرویس هوش مصنوعی MusicGen توسط شرکت «متا» به عنوان بخشی از پروژه Audiocraft این شرکت ساخته شد. این سرویس رایگان در بستر Hugging Face که پلتفرمی برای هوش مصنوعی و کدهای ML است میزبانی می‌شود. این هوش مصنوعی قادر به ساخت موسیقی با کیفیت بر اساس دستورات ساده‌ی متنی است، اما اگر بتوانید آن را به کار بیاندازید!

ظاهرا این سرویس به دلیل حجم بالای تقاضا و تعداد زیاد دستوراتی که در هر لحظه دریافت می‌کند همیشه در حالت «اشتباهی پیش آمده. برنامه بیش از حد مشغول است. بیشتر تلاش کنید!» قرار دارد.

اگر بتوانید با کمی صبر و تحمل این مرحله را رد کنید و نتیجه را ببینید شگفت‌زده می‌شوید. سرویس MusicGen به هیچ وجه یک هوش مصنوعی ضعیف یا بد نیست، بلکه صرفا به دلیل رایگان بودنش خیلی سخت جواب می‌دهد. این سرویس حتا به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل صوتی را آپلود کنید تا سبک و سیاق آن را تقلید کند.

Loudly

سرویس Loudly ابزاری پیشرفته و دارای تنظیمات فراوان برای ساخت آهنگ با هوش مصنوعی است.

سرویس Loudly ابزاری پیشرفته و دارای تنظیمات فراوان برای ساخت آهنگ با هوش مصنوعی است. این سرویس به شما کنترل و آزادی عمل بسیاری می‌دهد. رابط کاربری آن کمی پیچیده است اما به اندازه کافی سرراست هست که بتوانید از آن استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از تعداد زیادی فرمان از پیش‌‌تعیین شده و دستورهای متنی ساده موسیقی موردنظر خود را بسازید. این سرویس هم از آپلود فایل‌های صوتی برای نمونه پشتیبانی می‌کند. اما این ویژگی هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد.

پلن رایگان این سرویس به شما امکان ساخت حداکثر 25 آهنگ (تا 30 ثانیه) در ماه را می‌دهد. با پرداخت 8 دلار در ماه تعداد آهنگ‌ها به 900 می‌رسد و هر کدام می‌توانند تا 3.5 دقیقه طول بکشند. 24 دلار در ماه بپردازید تا این سرویس 3000 آهنگ حداکثر 7 دقیقه‌ای به شما تحویل دهد. اما در نهایت چه کسی 3 هزار آهنگ در ماه نیاز دارد؟

Suno.ai

سرویس Suno.ai می‌تواند آهنگ‌های عاشقانه با شعر و ملودی، یا موسیقی متن ارکسترال حماسی به شما تحویل دهد.

سرویس Suno.ai می‌تواند آهنگ‌های عاشقانه با شعر و ملودی، یا موسیقی متن ارکسترال حماسی به شما تحویل دهد. بستگی دارد که چه چیزی از این هوش مصنوعی بخواهید و چقدر در نوشتن دستور متنی خلاقانه عمل کنید. این سرویس علاوه بر دستور متنی، امکان ساخت آهنگ بر اساس نمونه‌ی صوتی را هم دارد.

ویژگی جالب این سایت تب Explore است که می‌توانید در آن با انتخاب یک سبک یا تاس ریختن و انتخاب تصادفی توسط هوش مصنوعی آهنگ بسازید.

اما این سرویس هم کاملا رایگان نیست. اگرچه روزانه تا 10 آهنگ را می‌‌توانید با آن بسازید، با پرداخت 10 دلار در ماه این عدد را می‌توانید تا 500 آهنگ افزایش دهید. پرداخت 30 دلار در ماه هم به شما 2000 آهنگ می‌دهد.

Soundraw

وبسایت Soundraw امکان ساخت آهنگ توسط هوش مصنوعی را نه با فرمان متنی، بلکه با استفاده از گزینه‌هایی که در اختیار شما می‌‌گذارد ایجاد می‌کند.

وبسایت Soundraw امکان ساخت آهنگ توسط هوش مصنوعی را نه با فرمان متنی، بلکه با استفاده از گزینه‌هایی که در اختیار شما می‌‌گذارد ایجاد می‌کند. می‌توانید طول آهنگ و همچنین ریتم و تمپو آن را انتخاب کنید. سپس از بین ژانرهای مختلف یکی را انتخاب کنید.

وقتی یک آهنگ ساخته شد، می‌توانید با استفاده از امکانات استودیویی فراوانی که این سرویس در اختیار شما می‌گذارد آن را تغییر دهید. می‌توانید حس و حال هر بخش از آهنگ را تغییر دهید. زمان و سرعت آن را کم و زیاد کنید. از سازهای مختلف استفاده کنید و حتا تغییر در کلید موسیقی را امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

پلن رایگان این سرویس، محدودیتی برای ساخت آهنگ ایجاد نمی‌کند، اما با آن نمی‌توانید آهنگ را دانلود کنید. برای دانلود باید یکی از دو گزینه پولی را انتخاب کنید. یکی از گزینه‌ها مخصوص تولیدکنندگان محتوا است و دیگری برای حرفه‌ای‌های صنعت موسیقی. خالقان محتوا می‌توانند با پرداخت 13 دلار در ماه بی‌نهایت آهنگ ساخته و دانلود کنند. اما این پلن «حق مالکیت» اثر را در اختیار شما قرار نمی‌دهد.

در سوی دیگر حالت حرفه‌ای چند پلن و قیمت مختلف دارد که از 26 دلار در ماه شروع می‌شود و آهنگ‌های ساخته شده را به طور کامل به شما می‌فروشد.


امیدواریم که این پنج سرویس ساخت آهنگ با هوش مصنوعی به شما در تولید محتوا، سرگرمی یا هر هدف دیگری که دارید کمک کنند. طبیعی است که برای دسترسی به این سرویس‌ها نیاز به تغییر آی‌پی خود دارید. شما هم اگر سرویس مشابهی را می‌شناسید که می‌تواند مفید باشد، معرفی کنید.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir