سامسونگ قصد دارد اپلیکیشن Settings را با هوش مصنوعی جایگزین کند. روند فعلی ادغام هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند با ویژگی‌های ابتدایی مانند خلاصه‌سازی متن آغاز شده و اکنون در حال حرکت به سمت مراحل بعدی است.

وب‌سایت ETNews گزارش داده که سامسونگ در حال توسعه سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به‌طور کامل جایگزین اپلیکیشن Settings در دستگاه‌های گلکسی (حداقل گوشی‌های هوشمند) خواهد شد.

این سیستم با تحلیل تعاملات به طور لحظه‌ای، پیش‌بینی می‌کند که کاربران چه چیزی می‌خواهند. سپس می‌تواند به کاربر در ایجاد تغییرات سریع بدون نیاز به ورود به اپلیکیشن کمک کند.

اگرچه این موضوع کمی آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد، اما تقریبا همه شرکت‌های سازنده گوشی‌ هوشمند در چند سال گذشته به این سمت حرکت کرده‌اند. برای مثال، دوربین هنگام مشاهده یک سند به جای یک صحته یا یک شخص، نوع متفاوتی از پردازش تصویر را انتخاب می‌کند. هوش مصنوعی درون دستگاه نوع محتوایی را که کاربر قصد دارد ثبت کند شناسایی کرده و تغییرات لازم را اعمال می‌کند.

در حال حاضر، موارد ریادی از استفاده‌ی هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌ها و رابط‌های کاربری مختلف وجود دارد که هدف آن‌ها آسان‌تر کردن زندگی کاربران است. در مورد سامسونگ، این شرکت در تلاش است تا تجربه کاربری را با ادغام عمیق‌تر هوش مصنوعی در رابط کاربری OneUI بهبود بخشد و توسعه اخیر نیز با استراتژی این شرکت همخوانی  است.

بیکسبی سامسونگ

مدت زیادی است که گوشی‌های هوشمند با دستیارهای صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه می‌شوند، اما عملکرد آن‌ها هنوز محدود است. این دستیارها تنها قادر به انجام کارهای ساده (مانند تنظیم آلارم) هستند و کنترل‌های کلیدی دستگاه را را نمی‌توانند انجام دهند. آیا تلاش اخیر سامسونگ می‌تواند هوش مصنوعی بهبودیافته‌ای را ارائه دهد که بتواند کارهای پیچیده‌تری را به‌تنهایی پردازش کند؟ تنها زمان مشخص خواهد کرد.

برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی در دستگاه‌هی گلکسی

Galaxy AI مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید را ارائه می‌دهد، از جمله ویرایش ساده عکس‌ها و امکان برقراری ارتباط با افرادی که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند. علاوه بر این، قابلیت بهبود یافته ProVisual Engine، سخت‌افزار دوربین را در تولید تصاویری واضح‌تر و پایدارتر، حتی در شرایط نوری ضعیف، پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، ویژگی Note Assist، فرآیند یادداشت‌برداری و دسترسی اطلاعات را آسان‌تر از همیشه کرده است.

اگرچه این قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کنند، اما کاربرد آن‌ها هنوز به برنامه‌ها یا بخش‌های خاصی از رابط کاربری محدود است. با این حال، پیشرفت‌های مداوم سامسونگ ممکن است دسترسی به این قابلیت‌ها را افزایش دهد و در نتیجه بهبود قابل توجهی در تجربه کلی کاربر ایجاد کند.

 

source
کلاس یوس

توسط petese.ir