ایرانسل در نشست خبری 18 سالگی این اپراتور رسما اعلام کرد که فیلترینگ در دو سال اخیر حدود 20 هزار میلیارد تومان برای این شرکت ضرر داشته است.

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در مورد تأثیر فیلترینگ بر درآمد اپراتورها گفت: «اتفاقی که در اوایل مهرماه سال 1401 در اعمال محدودیت‌های اینترنت افتاد، باعث افت یکباره 65 درصدی ترافیک کشور شد که در اختیار 2 شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتساپ بود. بیش از یک سال طول کشد تا این ترافیک مصرفی به حالت قبل از آن بازگردد.»

نشست خبری 18 سالگی ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل ادامه داد: «فیلترینگ در دو سال اخیر حدود 20 هزار میلیارد تومان به ما ضرر زده است و مشکلات زیادی را هم در شبکه ایجاد کرده است. به‌طور مثال وقتی کاربری از فیلترشکن استفاده می‌کند، به‌طور دائمی درحال تبادل اطلاعات بوده و ظرفیت بیشتری از اپراتور را طلب می‌کند. علاوه بر این استفاده از VPNها باعث شده گاهاً برخی از حملات سایبری از داخل کشور انجام شود چرا که دستگاه کاربر به اصطلاح به زامبی تبدیل می‌شود.

مدیرعامل ایرانسل همچنین اضافه کرد: «اپراتور هیچ نقشی در فیلترینگ و نصب دستگاه‌های محدودسازی ندارد و ترافیک کشور در گیت‌وی ورودی محدود می‌شود.»

اپراتورهای پیش‌تر نیز از ضرر هنگفتی که فیلترینگ به آن‌ها وارد می‌کند گفته بودند. مدیرعامل ایرانسل همچنین از افتتاح جدیدترین سایت 5G این اپراتور در جزیره ابوموسی خبر داد. بدین ترتیب تعداد مجموع سایت‌های 5G ایرانسل به 1144 عدد رسید.



source
کلاس یوس

توسط petese.ir