باید اعتراف کرد که سفر به فضا (اگر در دسترس باشد) همچنان کار خوشایندی (برای عوام) به نظر نمی‌رسد. شما باید با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم کنید و در آخر هم غذای مخلوط شده نصیبتان می‌شود که از داخل یک ساشه می‌خورید. اما سفر به فضا در آینده نزدیک کمی زیبنده‌تر خواهد شد. زمانی که فضانوردان بعدی سفر به ماه، لباس فضانوردی طراحان پرادا را به تن کنند.

شرکت Axiom که در حوزه تجهیزات فضانوردی فعالیت می‌کند، در همکاری با خانه طراحی و مد «پرادا» (Prada) یک لباس فضانوردی جدید ساخته که علاوه بر فناوری‌های موردنیاز برای دوام آوردن در فضا، زیبایی هم دارد. ظاهرا آنها تشخیص داده‌اند که لباس‌های فضانوردی از نظر زیبایی و مد چیزی کم دارند. به همین خاطر دست همکاری خود را به سوی یکی از معتبرترین و گران‌ترین برندهای لباس دراز کرده‌اند. بدین ترتیب لباس فضانوردی طراحان پرادا خلق شده است.

لباس موسوم به Axiom Extravehicular Mobility Unit یا به اختصار AxEMU بادوام و دارای همه فناوری‌های موردنیاز برای زنده نگه داشتن فضانورد است. به علاوه، در تولید این لباس از «با کیفیت‌ترین مواد اولیه، ویژگی‌ها و فنون دوخت و دوز بسیار پیشرفته» استفاده شده است. علاوه بر محافظت از بدن در برابر شرایط بسیار سرد خلأ در فضا، این لباس به‌گونه‌ای طراحی شده تا «اکتشافات بعدی در فضا» را تداعی کند.

کلاه ایمنی و چشمی مجهز به نور و دوربین HD و همچنین اتصال 4G و LTE از ویژگی‌های این لباس هستند. دستکش‌ها مطابق انتظار از خیاطی فرانسوی، دست‌دوز هستند. چکمه‌ها برای راه رفتن روی سطح ماه ساخته شده‌اند و این‌طور که در بیانیه مطبوعاتی آمده سایزبندی برای حیوانات هم موجود است. بنابراین اگر کسی بخواهد سگ یا گربه‌اش را هم به فضا ببرد، می‌تواند.

لباس فضانوردی طراحان پرادا در ماموریت «آرتمیس 3» ناسا به ماه، در سپتامبر 2026 استفاده خواهد شد.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir