شرکت چری در حاشیه نمایشگاه نوآوری 2024 خود از جدیدترین و خاص‌ترین مدل کانسپت داشبورد، کلاستر  و مولتی مدیاهای خود رونمایی کرد که در ادامه به تماشای داشبورد های کانسپت چینی در این رویداد خواهیم رفت.

خودروسازان چینی پس از کسب موفقیت‌های فراوان در زمینه طراحی موتورهای جدید، خودروهای خودران پیشرفته و انواع و اقسام آپشن‌ها، این بار سعی دارند تا بخش طراحی داخلی و خصوصا قسمت داشبورد، کلاستر دیجیتال و مولتی مدیا را دستخوش تغییرات خود کنند. در نمایشگاه فناوری 2024 شرکت چری در کشور چین، فرصتی شد تا تیم خودرو گجت نیوز از نزدیک با جدیدترین فناوری‌های این شرکت در زمینه ساخت مولتی مدیا، کلاستر دیجیتال و داشبوردهای کانسپت آشنا شود.

مولتی مدیا، کلاستر و داشبوردهای کانسپت چینی جدید چری

در این رویداد با خاص‌ترین نمونه‌های کلاستر، مولتی مدیا و داشبورد طرف شدیم که تا به امروز، نمونه‌ آن‌ها را در ایران ندیده بودیم. همچنین باید اشاره کنیم که هر چند این قطعات فعلا از مرحله کانسپت فراتر نرفته‌اند اما واقعا از نظر طراحی و ساخت، در مرحله تولید انبوه قرار دارند و برای قرار گرفتن روی خودروها، فقط باید بحث قیمت و هزینه‌ها رفع شود.

مولتی مدیای آکاردئونی شرکت چری

داشبورد کانسپت چینی

این مولتی مدیا که قابلیت تبدیل شدن به کلاستر دیجیتال (با فرمت یکپارچه) را هم دارد، به صورت آکاردئونی باز و بسته می‌شود و علاوه بر این موضوع، حتی می‌تواند در محور X خود هم به صورت افقی و در عرض، جابه جا شود. ابعاد این نمایشگر دیجیتال آکاردئونی در حالت فول، تا 31.6 اینچ هم افزایش پیدا می‌کند. البته این محصول در لبه تکنولوژی قرار دارد و فعلا حتی در صنعت گوشی‌های تاشو هم جای خود را پیدا نکرده و فعلا نمونه‌های اولیه آن را در گوشی‌هایی مثل گوشی کانسپت TCL دیده‌ایم.

نمایشگر دیجیتال 3 بعدی، بدون نیاز به عینک

داشبورد کانسپت چینی

نمایشگرهای سه بعدی جدید، نیازی به عینک مخصوص ندارند و با چشم غیر مسلح هم دیده می‌شوند؛ پس چرا این تکنولوژی جذاب را به خودروها اضافه نکنیم؟ شرکت چری قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک، این کار را انجام دهد. هرچند که نمایشگرهای سه بعدی بدون عینک، معمولا در زیر نور مستقیم آفتاب، عملکرد خوبی را ارائه نمی‌دهند و چری هم باید حسابی به این ایراد فکر کند.

داشبورد کانسپت چوبی یا دیجیتال چینی؟

داشبورد کانسپت چینی

نسل جدید داشبوردهای شرکت چری که با کمک غول تکنولوژی چین یعنی شرکت BOE که پرچمدار ساخت نمایشگر در این کشور است، به زودی راهی خودروهای این برند خواهد شد. این نسل از داشبوردها، از کلاستر دیجیتال تا مولتی مدیا و نمایشگر دیجیتال سوم را در خود جای داده‌اند. البته هر زمانی که کاربر اراده کند، می‌تواند با خاموش کردن نمایشگرهای دیجتیال، یک داشبورد با طرح چوب کلاسیک را داشته باشد.

نمایشگر دیجیتال به جای پنجره

داشبورد کانسپت چینی

تقریبا 2 سال قبل بود که بی ام و با همکاری شرکت BOE و در خودرو کانسپت بی ام و آی ویژن دی، پنجره را به یک نمایشگر دیجیتال تبدیل کرده بود. حالا شرکت چری هم با الهام از همین موضوع، قصد دارد تا این تکنولوژی جذاب را به خودروهای خود اضافه کند. البته از تاریخ یا جزئیات پروژه، هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست.

نمایشگر دیجیتال 44.8 اینچی در خودرو

داشبورد کانسپت چینی

فرمت تریپل اسکرین در خودروهای چینی تقریبا چیز جدیدی نیست و نمونه آن را در خودروهایی مثل اکستریم وی ایکس با سه نمایشگر دیده بودیم. حالا اینجا هم با یک نمایشگر دیجیتال 44.8 اینچی طرف هستیم که روزلوشن 9K و روشنایی 2000 نیت دارد و انواع و اقسام جزئیات و تنظیمات را در خود جای داده است. به طور خلاصه، این نمایشگر نسبت به باقی طرح‌ها، به نظر می‌رسد که زودتر وارد فاز تولید انبوه شود.

source

توسط petese.ir