در پرونده مفصل اپیک گیمز علیه گوگل، این شرکت یک پیروزی کوچک کسب کرد. قاضی اپیک گیمز به گوگل اجازه داده تا موقتا فروشگاه اپلیکیشن اندروید خود را به روی رقبا بسته نگه دارد.

هفته گذشته، این شرکت از قاضی جیمز دوناتو درخواست کرد تا مهلت اول نوامبر برای تغییر قوانین فروشگاه اپلیکیشن اندروید خود را به تعویق بیندازد. امروز، همانطور که اپیک و گوگل به وب‌سایت The Verge گفته‌اند، قاضی این درخواست را پذیرفته و به گوگل اجازه داد تا به طور موقت اجرای تمام تصمیمات خود را به جز یک مورد خاص به تعویق بیندازد.

این یعنی گوگل ممکن است در حینی که به دنبال تجدیدنظر در حکم دادگاه است مجبور نباشد فروشگاه خود را باز کند. در ماه سپتامبر، هیئت منصفه اعلام کرد که فروشگاه اپلیکیشن پلی استور، به یک انحصار غیرقانونی تبدیل شده است. هرچند که گوگل اکنون درخواست تجدیدنظر در این حکم هیئت منصفه و همچنین دستور دادگاه را داده است.

از نظر فنی، تعلیق موقت تنها زمان را کمی به عقب می‌اندازد. تا زمانی که دادگاه تجدیدنظر در مورد یک تعلیق طولانی‌تر تصمیم‌گیری کند، اما قاضی دوناتو ظاهرا به دادگاه گفته که انتظار دارد دادگاه نهم نیز این تعلیق طولانی‌تر را تائید کند که می‌تواند به گوگل اجازه دهد تا از این مشکل خلاص شود. این قاضی از دادن تعلیق طولانی‌تر به گوگل خودداری کرده است.

با این‌حال، قاضی دوناتو یک قسمت خاص از حکم خود را متوقف نکرد. قسمتی که طبق اسناد دادگاه می‌تواند برای فروشگاه‌های اپلیکیشن رقیب گوگل شکافی ایجاد کند. از اول نوامبر 2024 تا اول نوامبر 2027، گوگل موظف است با اپراتورها یا سازندگان دستگاه‌هایی که پیش‌نصب فروشگاه‌های برنامه رقیب را در ازای دریافت پول، سهم درآمد یا مزایا مسدود می‌کنند، معامله نکند.

اگر قاضی دوناتو مهلت اصلی را حفظ می‌کرد، دستور او به توسعه‌دهندگان اجازه می‌داد تا از اول نوامبر از Google Play Billing استفاده نکنند. گوگل همچنین از امکان استفاده از برخی مشوق‌های مالی برای جذب توسعه‌دهندگان به فروشگاه خود منع شده بود. این کار همچنین آغازگر یک شمارش معکوس هشت ماهه برای استفاده فروشگاه‌های اپ شخص‌ثالث توسط گوگل در داخل فروشگاه پلی خود بود. می‌توانید در باره لیست کامل تغییراتی که قاضی دوناتو در حکم دائمی خود داده است، اینجا بخوانید.

در ابتدا، قاضی دوناتو به گوگل کمتر از یک ماه فرصت داد تا شروع به باز کردن فروشگاه اپلیکیشن خود کند، و گوگل استدلال کرد که باید همان 90 روز فرصتی را دریافت کند که اپل برای انجام تغییرات در فروشگاه اپ خود دریافت کرد. با لغو مهلت اصلی قاضی دوناتو، گوگل حداقل به طور موقت از این مشکل خلاص شده است و احتمالا همان مسیری را که اپل طی کرد، آغاز کرده است که به آن اجازه خواهد داد تا قوانین ضد فروشگاه اپلیکیشن خود را برای بیش از دو سال به تعویق بیندازد.

حکم قاضی دوناتو می‌توانست تاثیرات فوری نه‌تنها روی توسعه‌دهندگان بلکه برای مصرف‌کنندگان داشته باشد. برای مثال، مایکروسافت گفت که شروع به اجازه دادن به کاربران برای خرید بازی‌ها در برنامه اندروید ایکس باکس می‌کند. اپیک گیمز گفت که Epic Games Store را سال آینده به گوگل پلی می‌آورد. مگر اینکه دادگاه نهم این تعلیق را رد کند که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا این اتفاق‌ها بیفتد.

گوگل به The Verge گفته است از تصمیم امروز قاضی راضی است. نظر شما درباره پیروزی گوگل بر اپیک گیمز چیست؟

source
کلاس یوس

توسط petese.ir