اوایل ماه اکتبر، هواوی نسخه بتای HarmonyOS Next را برای سری میت 60، سری میت X5 و سری میت پد پرو 13.2 اینچ منتشر کرده بود. حالا خبر رسیده که تعداد دستگاه‌هایی که این نسخه‌ی بتای هامورنی نکست را دریافت کرده‌اند به 8 رسیده است.

دستگاه‌هایی که به تازگی سیستم عامل اختصاصی هواوی را دریافت کرده‌اند، شامل پورا 70، نسخه پورا 70 با قابلیت پیام‌رسانی ماهواره‌ای، پورا 70  پرو، پورا 70 پرو پلاس، پورا 70  اولترا، Pocket 2، نسخه شخصی‌سازی‌شده پاکت  2 آرت و میت پد پرو 11 اینچ (مدل 2024) می‌شوند.

راهنمای خرید تکراتو

کاربران این مدل‌ها می‌توانند از طریق اپلیکیشن «My Huawei» در بخش «دسترسی زودهنگام» برای نسخه بتای HarmonyOS Next ثبت‌نام کنند.

نسخه بتای HarmonyOS Next یک تحول بی‌نظیر

نسخه بتای HarmonyOS Next یک تغییر بزرگ برای نرم‌افزار هواوی به‌حساب می‌آید. این نسخه بر پایه معماری فریم‌ورک یکپارچه ساخته شده که دیگر از سازگاری با اندروید پشتیبانی نمی‌کند. این تغییر باعث می‌شود HarmonyOS Next به یک سیستم‌عامل کاملاً توسعه‌یافته توسط خود هواوی تبدیل شود که تنها بر روی هسته HarmonyOS قابل اجراست

با این حال، طبق یک گزارش، احتمالا اینکه هواوی در سری Mate 70 آینده از استراتژی دوگانه سیستم‌عامل استفاده کند که هم از HarmonyOS Next و هم از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی کند زیاد است.

این خبر را افشاگری با نام RuiPlaysDigital  اطلاع‌رسانی شد. به ادعای این افشاگر هدف هواوی این است که نیازهای کاربران چینی آشنا به HarmonyOS و کاربران جهانی که به اپلیکیشن‌های اندروید، به‌ویژه اپ‌های گوگل که تحت تأثیر محدودیت‌های تجاری آمریکا قرار دارند، پاسخ دهد.

اولین‌بار HarmonyOS در سال 2015 معرفی و رسما در سال 2019 عرضه شد و تاکنون چهار بروزرسانی بزرگ را به خود دیده است. در ژانویه 2024، هواوی HarmonyOS Next را معرفی کرد که به‌طور کامل بر تجربه بومی HarmonyOS تمرکز دارد و فقط از اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته برای این سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر، 5000 اپلیکیشن برتر در چین در حال توسعه بومی برای HarmonyOS هستند و فروشگاه اپلیکیشن HarmonyOS Next بیش از 10,000 اپلیکیشن و خدمات ارائه می‌دهد که تقریباً تمام نیازهای پایه کاربران را پوشش می‌دهد.

هواوی نسخه بتای HarmonyOS Next را برای هشت گوشی جدید از جمله سری Pura 70 عرضه کرد

HarmonyOS به دومین سیستم‌عامل بزرگ چین تبدیل شد

یک گزارش اخیر از مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint نشان می‌دهد که Harmony.OS سهم بازار قابل‌توجهی در چین به‌دست آورده و از 8 درصد در سه‌ماهه اول 2023 به 17 درصد در سه‌ماهه اول 2024 افزایش یافته است. در همین مدت، سهم iOS از 20 درصد به 16 درصد کاهش یافته و HarmonyOS را به دومین سیستم‌عامل بزرگ در چین تبدیل کرده که از iOS اپل پیشی گرفته است.

«شو ژیجون»، یکی از مدیران هواوی، تأکید کرده که برای تبدیل شدن HarmonyOS به یک سیستم‌عامل موبایلی واقعی، نیاز به یک اکوسیستم قوی دارد. هدف این است که هماهنگی بهتری بین اپلیکیشن‌ها، سیستم‌عامل و سخت‌افزار برقرار شود تا تجربه کاربری بهتری ایجاد شود.

هواوی امروز در چین یک رویداد برگزار می‌کند که در آن HarmonyOS Next به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. در این رویداد قرار است سری نوا 13 نیز رونمایی شود. اگر پیش‌بینی‌ها درست باشند، چیزی تا عرضه سری پورا 70 هواوی نمانده و ماه نوامبر به بازار خواهند آمد.

بیشتر بخوانید:

تصاویر قاب پشتی هواوی میت 70 ، حسگر اثرانگشت و طراحی دوربین را به نمایش می‌گذارند

source
کلاس یوس

توسط petese.ir