سرقت که در زندان با یکدیگر آشنا شده بودند و شبانه به منازل و خودروهای مردم دستبرد می زدند، در حالی با تلاش کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند که تاکنون به بیش از۴۰فقره سرقت از مسافران و منازل شهروندان با استفاده از ۲ دستگاه پژو پارس سفید سرقتی اعتراف کرده اند.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، درپی وقوع سرقت های سریالی از منازل شهروندان در شمال غربی مشهد،گروهی از کارآگاهان زبده اداره عملیات ویژه آگاهی با دستورهای تخصصی سرهنگ جوادشفیع زاده(رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی)ماموریت یافتند تا سرقت های مذکور را به طور ویژه پیگیری کنند.

با این دستور انتظامی،کارآگاهان تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند و در رصدهای اطلاعاتی به سرنخ هایی از یک دستگاه پژو پارس سفید رنگ رسیدند که در بیشتر صحنه های سرقت دیده می شد.

با به دست آمدن شماره پلاک خودرو از طریق دوربین های ترافیکی و شناسایی مالک آن مشخص شد که دزدان منازل مردم،خودرو را نیز به سرقت برده اند،چرا که راننده بر اثر سهل انگاری یک سوئیچ یدکی را نیز درون داشبورد گذاشته بود. در همین حال سارقان زمانی که قصد داشتند به محتویات داخل پژو پارس دستبرد بزنند با سوئیچ یدکی روبه رو شده و خودرو را به سرقت برده اند.

حالا اگر چه شناسایی دزدان اندکی به تاخیر افتاد اما پلیس به سرنخ مهمی دست یافت و آن هم این بود که مشخص شد سارقان منازل، دزدان قطعات و محتویات خودرو هستند! بنابراین عملیات کارآگاهان روی دزدان سابقه دار قطعات خودرو متمرکز شد و اطلاعاتی به دست آمد که بیانگر دستبرد سارقان حرفه ای به خودروهای مسافران و زائران بود.

تحلیل های کارشناسی جرم نیز نشان داد که پلیس با یک باند سابقه دار و حرفه ای روبه رو شده است. به همین دلیل بانک اطلاعاتی مجرمان زیر ذره بین تحقیقات قرارگرفت و با تصاویری که از آنان در صحنه های سرقت به دست آمده بود،۴عضو باند شناسایی شدند که بررسی ها مشخص کرد ۲ تن از آنان در بند باز هستند و ۲ متهم دیگر با سپردن وثیقه آزاد شده اند.از سوی دیگر دامنه تحقیقات نامحسوس به پاتوق های خلافکاران کشید و بالاخره پاتوق اعضای این باند در حالی لو رفت که همه آن ها مشغول مصرف مواد مخدر بودند.

به همین دلیل لحظه عملیات فرارسید و گروه کارآگاهان با مجوز قاضی دکتر جوانبخت(قاضی شعبه ۲۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد)در حالی وارد عمل شدند که سرگرد احمدی(رئیس اداره عملیات ویژه آگاهی)هدایت مستقیم این عملیات غافلگیرانه را به عهده داشت. طولی نکشید که همه اعضای باند در چنگ قانون گرفتار شدند و در حالی به مقر انتظامی انتقال یافتند که۲دستگاه پژو پارس سفید رنگ نیز به همراه مقادیر زیادی لوازم سرقتی منازل و خودروها از مخفیگاه متهمان کشف شد. بررسی های مقدماتی کارآگاهان حکایت از آن داشت که متهمان ۲۰تا۳۵ساله از ساعت ۱۲تا۶صبح از لانه های خود بیرون می آمدند و به خودروهای مردم در اطراف بزرگراه صدمتری حدفاصل میدان شهید فهمیده تا کوی سیدی و بولوار پیروزی دستبرد می زدند.

همچنین با کشف مقادیری طلا و لوازم منزل شامل انواع تلویزیون،سماورهای دکوری،مایکروویو و …مشخص شد که بیشتر منازل شمال غربی مشهد توسط اعضای این باند هدف دستبرد قرارگرفته است.بنابر گزارش روزنامه خراسان، ۴عضو باند سرقت های شبانه تاکنون به حدود ۳۰فقره سرقت قطعات و محتویات خودروهای مسافران و زائران و ۱۰ فقره سرقت از منازل اعتراف کرده اند و مالکان ۲ پژو پارس سرقتی نیز شناسایی شدند که از مسافران قوچانی و بندرعباسی سرقت شده بود.از سوی دیگر ادامه تحقیقات نشان داد اعضای باند مذکور فقط بر اثر سهل انگاری یک راننده در قراردادن سوئیچ خودرو درون داشبورد وسوسه شده اند و با سرقت پژو پارس، دامنه سرقت های خود را به منازل هم گسترش داده اند.

ازسوی دیگر آن ها به صندوق عقب خودروهایی با شماره پلاک شهرستان دستبرد می زدند که بتوانند سوغاتی و لوازم سفر را به سرقت ببرند.

به همین دلیل پلیس عملیات ویژه آگاهی از مال باختگان و هموطنان خواست برای شناسایی اموال سرقتی کشف شده از اعضای این باند به پلیس آگاهی مرکز واقع در ابتدای رضا شهر مشهد مراجعه کنند.

source

توسط petese.ir