امروز اطلاعات تازه‌ای از جدید‌ترین مدل سری A سامسونگ منتشر شده است. این اطلاعات به‌طور ویژه به ارتقا قابل توجه دوربین سلفی گلکسی A56 اشاره دارند.

آنطور که در گزارش sammobile آمده، به نظر سامسونگ بالاخره تصمیم گرفته تا دوربین سلفی ضعیف را از گوشی‌های میان‌رده‌اش حذف کند و این کار را با گلکسی آ56 آغاز کرده است.

راهنمای خرید تکراتو

ارتقای دوربین سلفی گلکسی A56

گلکسی کلاب گزارش کرده که تنظیمات دوربین احتمالی گلکسی آ56 نسبت به مدل‌های قبلی، یک تفاوت کلیدی دارد. این تنظیمات به شرح زیر است:

  • دوربین 50 مگا پیکسلی اصلی (واید)
  • دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض (اولترا واید)
  • دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو
  • و بالاخره دوربین 12 مگاپیکسلی سلفی

البته علیرغم ارتقا دوربین گلکسی آ56 در بخش سلفی، این دستگاه همچنان از وجود دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو رنج می‌برد! هرچند که این دوربین احتمالا آنچنان هم کاربردی نیست، ولی دوربین جلویی داستانش فرق می‌کند و باید سلفی‌های بهتری ثبت کند.

ارتقای دوربین سلفی گلکسی A56
دوربین سلفی گلکسی A56

چرا سنسور سلفی با رزولوشن پایین‌تر ممکن است بهتر باشد؟

اگر بخواهیم به رزولوشن توجه نکنیم، تعداد بالاتر پیکسل همواره برای گرفتن عکس‌های با کیفیت بهتر است. اما در واقع دوربین‌ها به چیزی بیشتر از تعداد بالای پیکسل احتیاج دارند.

دوربین‌های سلفی باید زاویه دید خوبی داشته باشند و از سنسوری استفاده کنند که بتواند فاصله بین سوژه و پس زمینه را به خوبی تشخیص دهد. این دوربین‌ها باید به نوعی تعریف شوند که نور کافی جذب کنند، در شرایط مختلف نوری عملکرد خوبی از خود نشان دهند، اجسام متحرک را بدون تار شدن ثبت کنند، جزئیات را بدون افت کیفیت به تصویر بکشند، رنگ‌ها را به صورت دقیق نشان دهند و بسیاری از موارد دیگر.

به همین دلیل است که مثلا دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی گلکسی اس 24، به شکل ابل توجهی نسبت به دوربین 32 مگاپیکسلی گلکسی آ55 سامسونگ بهتر است. به این معنی که رزولوشن اهمیت چندانی ندارد تا وقتیکه باقی موارد ضعیف باشند.

در سری میان‌رده A5x سال‌ها از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی استفاده شد. از مدل گلکسی A51 تا گلکسی A55، همه‌ی دوربین‌ها 32 مگاپیکسلی بود. البته به لحاظ فنی کاملا یکسان نبودند اما در کل ارتقا چندانی هم نداشتند.

انتظار می‌رود دوربین سلفی گلکسی A56 عملکرد بهتری داشته باشد

در حال حاضر هنوز نمی‌دانیم که گوشی میان‌رده گلکسی A56 از چه نوع سنسور سلفی 12 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد؛ اما این خود به تنهایی تغییر مهمی محسوب می‌شود و احتمال اینکه نتیجه‌ی بهتری نسبت به فرمول 32 مگاپیکسلی که در مدل‌های قبلی سری A به کار رفته خواهد داشت. شاید این همان دوربین 12 مگاپیکسلی که در گلکسی S24 بکار رفته نباشد، اما ما امیدمان را از دست نمی‌دهیم و انتظارداریم از دوربین‌های سلفی بی‌مزه سری پیشین A5x بهتر باشد.

بیشتر بخوانید:

source
کلاس یوس

توسط petese.ir