رینبو سیکس سیج (Rainbow Six Siege) یکی از بهترین بازی های تاریخ یوبیسافت محسوب میشود که در سالهای گذشته بیشتر از هر عنوان دیگری برای این شرکت کسب درامد کرده است.
در جدیدترین گزارش مالی منتشر شده توسط یوبیسافت، اطلاعات جالبی در مورد درآمدهای طول عمر بازیها و عناوین لایو سرویس این شرکت فاش شد. یکی از مهمترین نکات این گزارش، عملکرد فوقالعاده بازی Rainbow Six Siege بود که به عنوان یک بازی مستقل، تقریباً بهاندازه تمامی دیگر فرانچایزهای یوبیسافت درآمدزایی کرده است.
بازی Rainbow Six Siege در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک شوتر رقابتی از سوی یوبیسافت عرضه شد و از آن زمان به یکی از محبوبترین بازیهای شوتر تبدیل شده است. این بازی نه تنها موفق شده تا یک اکوسیستم موفق در دنیای ورزشهای الکترونیکی ایجاد کند، بلکه یکی از بهترین نمونههای مدل عملیاتی للیو سرویس در صنعت بازیها بهشمار میآید و همچنان در حال گسترش است.
در این گزارش مالی آمده که Rainbow Six Siege از زمان عرضه تاکنون توانسته حدود ۳.۵ میلیارد یورو (۳.۸ میلیارد دلار) درآمد کسب کند. این بازی از نظر میزان درآمد، بلافاصله بعد از سری Assassin’s Creed با ۴ میلیارد یورو (۴.۳ میلیارد دلار) قرار دارد و حتی از سری Far Cry که حدود ۲ میلیارد یورو (۲.۱ میلیارد دلار) درآمد داشته، پیشی گرفته است.
در میان دیگر عناوین موفق یوبیسافت، چند فرانچایز مانند The Division، Ghost Recon و Just Dance نیز به تازگی مرز ۱ میلیارد یورو درآمد را رد کردهاند.
جالب است بدانید که Rainbow Six Siege اکنون حدود ۳۰ میلیون کاربر فعال منحصر به فرد دارد که بسیاری از آنها به پایداری مالی این بازی کمک میکنند. این آمارها نشان میدهد که اگر Rainbow Six Siege بتواند تنها ۵۰۰ میلیون یورو دیگر به فروش خود اضافه کند، میتواند به تنهایی درآمدی بیشتر از تمامی دیگر فرانچایزهای یوبیسافت، بدون در نظر گرفتن تعداد بازیها یا مدت زمانی که آنها در بازار حضور داشتهاند، به دست آورد.
این عملکرد استثنایی Rainbow Six Siege بار دیگر ثابت میکند که مدل لایو سرویس، در کنار محتوای جذاب و بروزرسانیهای مداوم، میتواند برای شرکتهای بازیسازی بسیار سودآور باشد و بازیهایی مانند این، میتوانند سالها کاربران را جذب خود نگه دارند.
source