اسنپ شرایط دریافت هزینه لغو سفر از مسافر را اعلام کرد. این شرکت قصد دارد به منظور عادلانه کردن شرایط برای کاربرانش، استانداردهایی را در ثبت درخواست سفر اعمال کند تا لغو غیرضروری سفر از طرف مسافران کاهش پیدا کند.

تا کنون اسنپ برای جلوگیری از لغو غیرضروری سفر از سوی رانندگان خود تهمیداتی اندیشیده بود. این شرکت می‌گوید که راننده در صورت لغو سفر با محدودیت در ارسال درخواست و غیرفعالی موقت حساب کاربری مواجه می‌شود. اما حالا اسنپ می‌خواهد شرایط مشابهی برای کاربران رقم بزند که این بازدارندگی را برای مسافران هم ایجاد کند.

هزینه لغو شامل کدام سفر اسنپ می‌شود؟

به گزارش فارنت شرکت اسنپ اعلام کرده است که برای بهینه کردن چرخه خدمت‌رسانی و کاهش لغو غیرضروری سفر سازوکاری تعیین کرده تا «با احترام به حقوق کاربران راننده» از لغو غیرضروری سفر پرهیز شود. اسنپ با تاکید بر این‌که پیش از لغو، راننده برای رسیدن به مبدا «وقت و هزینه» صرف کرده است، می‌خواهد «هزینه‌ای بابت جبران خسارت» به کاربر راننده بپردازد. به گفته اسنپ این هزینه مستقیما و بدون کسر کمیسیون به حساب راننده واریز خواهد شد.

شرایط اعلام شده برای کسر هزینه لغو سفر اسنپ از مسافر، شامل رسیدن راننده به مبدا و گذشت 5 دقیقه از زمان پذیرفته شدن درخواست سفر می‌شود. بدین ترتیب در صورتی که مسافر با گذشتن 5 دقیقه و پس از رسیدن راننده به مبدا سفر را لغو کند، مشمول پرداخت هزینه خواهد شد. به علاوه راننده می‌تواند در صورت گذشت 5 دقیقه «زمان انتظار» پس از رسیدن به مبدا و حاضر نشدن مسافر، سفر را لغو کند. در این صورت نیز مسافر مشمول پرداخت هزینه لغو سفر خواهد شد.

اسنپ همچنین برای توضیح دقیق‌تر این موضوع ویدئوی زیر را منتشر کرده است:

 

 

در صورتی که سفر کاربر شامل این هزینه شود، ابتدا با یک اعلان به کاربر اعلام خواهد شد. تا در صورت امکان از لغو سفر خودداری کند. اسنپ در صورت پذیرش کاربر و اقدام به لغو سفر در نهایت هزینه را از طریق پیامک به مسافر اطلاع خواهد داد. این شرکت می‌گوید که این فرایند «به وسیله‌ی یک سیستم هوشمند» بررسی و انجام می‌شود.

البته مسافران امکان اعتراض به هزینه لغو سفر را نیز خواهند داشت. این در صورتی امکان‌پذیر است که مسافر به دلیل شرایطی اضطراری و خاص ناچار به لغو سفر شده باشد. در این حالت پشتیبانی اسنپ گزارش کاربر را بررسی کرده و نتیجه را اطلاع‌رسانی می‌کند.

در مورد هزینه اسنپ می‌گوید در شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود. کاربران همچنین در مرتبه‌ی اول که لغو سفرشان شامل این هزینه می‌شود «ملزم به پرداخت نخواهند شد.» اما در موارد بعدی این هزینه به عنوان «پرداخت‌های معوقه» در حساب کاربر منظور می‌شود. هر مسافر می‌تواند تا 2 بار پرداخت هزینه لغو سفر اسنپ خود را به تعویق بیاندازد. در صورتی که کاربر «برای بار سوم مشمول هزینه لغو سفر شود، تا زمان پرداخت بدهی، قادر به ادامه استفاده از اپلیکیشن نخواهد بود.»

اسنپ در پاسخ به سوال کاربران درباره ثبت زودهنگام «به مبدا رسیدم» توسط رانندگان اعلام کرده که پیش از نهایی کردن هزینه لغو سفر موقعیت مکانی واقعی راننده را محاسبه می‌کند و گزارش راننده ملاک نیست.

شرکت تپسی نیز با اعمال ساز و کار مشابهی، از مسافران برای لغو غیرضروری سفر مبلغ 10 هزار تومان کسر و به حساب رانندگان می‌افزاید.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir