به نظر می‌رسد تصمیمات سخت‌گیرانه‌تری برای مقابله با سامانه‌های تبلیغاتی اجرایی می‌شود. گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن هستند که سازمان رگولاتوری اپراتورها را موظف به راه‌اندازی سامانه‌های تشخیص تماس‌های تبلیغاتی مزاحم و کشف تخلف پیامکی کرده است.

چندی پیش یعنی در نیمه مهرماه سال جاری، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ممنوعیت ارائه خدمات محتوای صوتی تبلیغاتی را تصویب کرد. البته گزارش‌ها نشان می‌دهند که این موضوع همچنان اجرایی نشده و کاربران بسیاری از این ماجرا ناراضی‌اند.

راهنمای خرید تکراتو

سامانه‌های تشخیص تماس‌های تبلیغاتی مزاحم باید راه‌اندازی شود

چند روز پیش شتار هاشمی وزیر ارتباطات توضیحات تازه‌ای در این خصوص ارائه داد:

بدون مماشات با پیام‌های تبلیغاتی ناخواسته برخورد خواهد شد. پیامک‌ها و تماس‌های ناخواسته تبلیغاتی مزاحمت‌هایی را برای مردم درست می‌کند و باعث رنجش خاطر آن‌ها شده است که از نگاه ما در وزارت ارتباطات، قابل قبول نیست و بدون مماشات با آن برخورد می‌کنیم.

وی افزود: «به سازمان تنظیم مقررات به‌صورت ویژه ماموریت دادم که موضوع را رصد کنند که بر اساس گزارشی که تهیه کرده‌اند، اقداماتی را برای مدیریت در نظر گرفته‌اند.»

آنطور که وزیر ارتباطات می‌گوید، رییس جمهور با بیان اینکه رضایت مردم باید در اولویت قرار بگیرد، از وزارت ارتباطات خواسته که نسبت به قطع تماس‌های صوتی و پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته اقدامات لازم را انجام بدهد.

در پی اقدامات صورت گرفته، حمید فتاحی، رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد که با تماس‌های تبلیغاتی صوتی و ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی برخورد خواهد شد. او در این باره توضیح داد:

به منظور حفاظت از حقوق کاربران در حوزه ICT، مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوای صوتی ارزش‌افزوده تبلیغاتی تصویب شده که بر اساس آن تماس‌های تبلیغاتی صوتی ممنوع است.

او در ادامه گفت: «بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن همراه موظف شده‌اند سامانه‌های تشخیص تماس‌های تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را مطابق با ضوابط ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی کنند و مانع از راهیابی اینگونه تماس‌ها در شبکه خود شوند.»

این ممنوعیت فقط تماس‌های صوتی را شامل نمی‌شود و تمامی شیوه‌های تبلیغاتی اعم از پیامک‌هایی که در صورت لغو از سوی کاربران همچنان ارسال می‌شوند را هم دربرمی‌گیرد. فتاحی در این باره می‌گوید:

اپراتورها موظف هستند که سامانه کشف تخلف پیامکی خود را راه‌اندازی و سیم‌کارت‌های متخلف را شناسایی و مسدود کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این سازمان به منظور تسهیل امور کاربران راهکارهای جدیدی را در نظر گرفته است. به‌طور مثال کاربران می‌توانند با مراجعه به سامانه 195 به آدرسhttps://۱۹۵.cra.ir شکایت خود از دریافت تماس‌های صوتی و پیامک‌های تبلیغاتی را ثبت کنند تا به آنها رسیدگی شود.

رییس سازمان رگولاتوری در پایان خاطرنشان کرد:

مشترکان تلفن همراه می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۸۰۰* و یا مراجعه به اپلیکیشن‌های اپراتور خود، در منوی مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی برای غیرفعال‌سازی یا فعال‌سازی دریافت پیامک‌ها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید

source
کلاس یوس

توسط petese.ir