اسپاتیفای ظاهرا تمام تمرکز خود را روی ویدیو گذاشته است و حالا اعلام کرده که قصد دارد بهزودی برنامه کسب درآمد از تولید محتوا را برای ویدیوها عرضه کند.
کسب درآمد از تولید محتوا در اسپاتیفای چقدر خواهد بود؟
اسپاتیفای به زودی امکان کسب درآمد را برای تولیدکنندگان محتوا آغاز خواهد کرد. این درآمد بر اساس میزان تعامل بینندگان غیررایگان یا پولی با ویدیوها محاسبه خواهد شد. از طرف دیگر، اسپاتیفای برای تشویق مخاطبان به تماشای بیشتر، تبلیغات ویدیویی را برای کاربران پولی غیرفعال میکند. این تغییرات از تاریخ 2 ژانویه 2025 (12 دی 1403) در کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و کانادا اجرایی خواهد شد.
با پرداخت مستقیم به تولیدکنندگان محتوای ویدیویی، اسپاتیفای رقابت خود را با یوتیوب که به پادکستها نیز علاقهمند است و سالانه میلیاردها دلار به تولیدکنندگان محتوا پرداخت میکند، تشدید میکند. مدیرعامل اسپاتیفای، در این باره میگوید: «ما میخواهیم تجربهای منحصربهفرد و بهتر از سایر پلتفرمها برای مخاطبان فراهم کنیم.»
از زمان عرضه گسترده پادکستهای ویدیویی در سال 2022، محبوبیت این فرمت در اسپاتیفای به شدت افزایش یافته است. تعداد خالقان ویدیویی در این پلتفرم هر ساله بیش از دو برابر میشود و در حال حاضر به بیش از 300 هزار پادکست ویدیویی رسیده است. سخنگوی اسپاتیفای اعلام کرده است که میزان تماشای ویدdوها نسبت به گوش دادن به پادکستهای صوتی، رشد بسیار سریعتری داشته است.
تولیدکنندگان محتوا میتوانند جزئیات درآمد خود و شرایط لازم برای کسب درآمد را در قسمتی به نام Spotify for Creators مشاهده کنند. این قسمت همچنین امکان دسترسی به تحلیلهای پیشرفته و آپلود کلیپهای کوتاه عمودی را فراهم میکند.
با اینحال، اسپاتیفای هنوز مبلغ دقیق درآمد تولیدکنندگان محتوا را مشخص نکرده است. اگرچه روش محاسبه دقیق این درآمد مشخص نیست، اما مونفورد تأکید کرده است که تولیدکنندگان محتوا میتوانند درآمد خود را در Spotify for Creators مشاهده کنند.
یکی از مدیران اسپاتیفای، در پاسخ به این سوال که آیا درآمد اسپاتیفای با درآمد سایر پلتفرمها قابل مقایسه است، گفته است: «پرداختها بر اساس میزان مصرف ویدیوها محاسبه میشود و با درآمدهایی که تولیدکنندگان در سایر پلتفرمها دریافت میکنند، رقابت میکند. در غیر این صورت، این تغییر هیچ توجیهی برای تولیدکنندگان نخواهد داشت.»
source
کلاس یوس