هوندا با برپایی یک نمایشگاه بزرگ در ژاپن، نگاهی اجمالی به آینده تولید انبوه باتری‌های حالت جامد با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه ارائه کرد. این فناوری نوآورانه، کلید دستیابی به خودروهای برقی با برد طولانی‌تر و عمر مفید بالاتر است که آرزوی دیرینه صنعت خودروسازی محسوب می‌شود.

باتری‌های حالت جامد به دلیل پیچیدگی فرآیند تولید در مقیاس بزرگ، تاکنون یک چالش بزرگ برای بسیاری از شرکت‌ها بوده است. در این فناوری، الکترولیت مایع موجود در باتری‌های لیتیومی کنونی با مواد جامد رسانا جایگزین می‌شود که منجر به افزایش چگالی انرژی و طول عمر باتری می‌شود. با این حال، تولید انبوه این نوع باتری‌ها مستلزم توسعه فرآیندهای تولید کاملاً جدید است.

چندین شرکت بزرگ خودروسازی و استارت‌آپ‌های نوآور، از جمله QuantumScape وایسته به فولکس واگن و همچنین نیسان و فاکتوریال به طور جدی به دنبال تجاری‌سازی باتری‌های حالت جامد هستند. شرکت فاکتوریال نیز در حال آزمایش باتری‌های نیمه‌حالت جامد سازگار با خودروهای اسپرت مانند دوج شارژر است.

هوندا در صدد ساخت باتری‌های جامد برای خودروهای الکتریکی است

هوندا اعلام کرده است که تحقیقات خود را در یک مرکز نمایشگاهی جدید به مساحت 27000 متر مربع در شهر ساکورا ژاپن تسریع بخشیده است. این مرکز مجهز به تمامی تجهیزات مورد نیاز برای تولید باتری‌های حالت جامد است و شامل سه بخش اصلی می‌شود: بخش اول برای ساخت کاتد و مونتاژ سلول، بخش دوم برای ساخت آند و بخش سوم برای فعال‌سازی الکترولیت و مونتاژ ماژول باتری. با راه‌اندازی این مرکز، هوندا موفق شده است زمان مورد نیاز برای ساخت هر واحد باتری را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

شرکت هوندا قصد دارد با بهره‌گیری از یک سیستم میکسر خطی پیوسته، فرآیند تولید باتری‌های الکتریکی را متحول کند. این فناوری نوآورانه، به گفته هوندا، سرعت تولید را تا سه برابر نسبت به روش‌های سنتی افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود نخستین باتری‌هایی که با این روش تولید می‌شوند، در ماه ژانویه از خط تولید خارج شوند.

در کنار این پیشرفت، هوندا به توسعه باتری‌های حالت جامد نیز توجه ویژه‌ای دارد و هدف خود را تجاری‌سازی این فناوری در نیمه دوم دهه 2020 تعیین کرده است. توشی‌هیرو میبه (Toshihiro Mibe)، مدیرعامل هوندا، بر این باور است که باتری‌های حالت جامد کلید اصلی کاهش هزینه‌های تولید خودروهای الکتریکی و افزایش دسترسی عموم به این فناوری است.

هوندا برای حفظ جایگاه خود در بازار رقابتی خودروهای الکتریکی، بر توسعه محصولات جدید نیز تمرکز کرده است. شاسی‌بلند Prologue، که حاصل همکاری هوندا و جنرال موتورز است، در بازار ایالات متحده با استقبال خوبی روبرو شده است. این شرکت همچنین در حال آماده‌سازی یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر است که قرار است در سال 2025 عرضه شود.

علاوه بر این، هوندا در نمایشگاه CES، خودرویی جدید را معرفی خواهد کرد که بر اساس پلتفرم اختصاصی هوندا Zero ساخته شده است. این خودرو با باتری‌های تولید شده توسط ال‌جی نیرودهی خواهد شد؛ شرکتی که در حال ساخت یک کارخانه مشترک با هوندا در ایالت اوهایو است.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir