به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا )، اولین نشست کمیسیون رسانه شورای المپیک آسیا (OCA) با حضورافتخاری حسین المسلم دبیرکل شورای المپیک آسیا و فاریس رئیس کمیسیون وسایر اعضای این کمیسیون از کشورهای ایران ، ماکائو ، قزاقستان ، افغانستان ، چین تایپه ، عمان ، ژاپن ، کره جنوبی و عربستان سعودی برگزار شد .
در این نشست که با حضور محمود عبدالهی مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک و عضو کمیسیون رسانه برگزار شد ؛بر اساس دستور جلسه در ابتدا در خصوص ارتقا برندینگ شورای المپیک آسیا بحث و بررسی شد و مصوب گردید از آنجا که همه رویدادهای زیر مجموعه شورای المپیک آسیا جزو دارایی های این شورا محسوب می شودند به منظور ارتقا برندینگ OCA در رویدادهای پیشرو از اینفلوئنسرهای فعال درحوزه های مختلف صنایع مختلف همچون مد و فشن، فرهنگ های غذایی، توریسم، معرفی اماکن گردشگری و هتل¬ها در این مسیر به شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری رویداد کمک بگرفته شود ، این رویدادها شامل بازی¬های آسیایی زمستانی هاربین ۲۰۲۵ و ّبازی های آسیایی جوانان ۲۰۲۵ می باشند که می تواند آغازی برای این اتفاق بزرگ باشد.
شورای المپیک آسیا برای هر رویداد و با توجه به بررسی رزومه افراد، اینفلوئنسرها را از بین گزینه های معرفی شده از سوی اعضا انتخاب می کند.
در ادامه نشست در خصوص نحوه برگزاری مراسم سالانه اهدای جوایز شورای المپیک آسیا بحث شد و مقرر گردید با الگو برداری از مراسم مشابه FIFA بهترین مدل پیشنهادی مطرح و مصوب گردد .
همچنین پیشنهاد شد در مراسم آتی جوایزی همچون میراث شورای المپیک آسیا، بهترین ورزشکاران، بهترین مدیران و …نیز تعریف گردند و دعوت از نفرات سرشناس (سلبریتی ها) در حوزه های مختلف به منظور ارتقا برندینگ شورا نیز برای حضور در این مراسم ها نیز پیشنهاد گردید .
در بخش دیگری از این نشست پیشنهاد شد که مستندی با عنوان “خون، اشک، عرق” “Blood ,Tears ,Sweat” برای ورزشکاران شاخص هر کشورساخته و از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در اختیار شورای المپیک آسیا و همچنین رسانه های مجازی اختصاصی ورزشکاران پخش و انتشار پیدا کند.
در بخش پایانی این نشست چند ساعته موضوع حفاظت از ورزشکاران در برابر نژاد پرستی و اقدامات نفرت پراکنی و ابعاد و پیچیدگی های مختلف آن مطرح شدکه طی ان پیشنهاد شد با بهره بردن از هوش مصنوعی و نرم افزارهای آنالیز کلیه اتفاقاتی که در رسانه های مجازی ورزشکاران همانند اینستاگرام ، توییتر و فیس بوک رخ می دهد ، رصد و تحلیل گردد، به طور مثال آنالیز تعداد پیام های مثبت و منفی برای یک ورزشکار در رسانه های مجازی قابل رصد می باشد مقرر شد در آینده از این ابزار برای کمک به محافظت از ورزشکاران بیشتر استفاده شود .

source
کلاس یوس

توسط petese.ir