بازی معروف Starfield آخرین ساخته استودیوی بتسدا، تجربهای جذاب و متفاوت از کاوش کهکشان را به بازیکنان ارائه داده است.
این عنوان، با نقدهای مثبت و منفی مختلف، به عنوان اولین آیپی اورجینال بتسدا پس از دههها منتشر شد. اگرچه استارفیلد نتوانست موفقیت عظیمی مانند فالآوت یا اسکایریم کسب کند، اما جامعهای از بازیکنان وفادار دارد که همچنان به بازی ادامه میدهند.
بازیکنان در استارفیلد به عنوان کاوشگران فضایی، آزادی کامل دارند تا در کهکشان به جستجو بپردازند، سیارههای مختلف را کشف کنند، سفینههای فضایی شخصیسازیشده بسازند، به گروههای مختلفی مانند دزدان فضایی یا محققان علمی بپیوندند و داستانهای جذاب و پر رمز و راز را تجربه کنند.
یکی از نکاتی که مورد بحث قرار گرفته، نبود سیستم خشونت گرافیکی و قطع عضو در استارفیلد است؛ ویژگیای که پیشتر در بازیهایی مانند فالآوت وجود داشت و به عنوان بخشی از جذابیت آن بازیها شناخته میشد.
اما در مصاحبهای با دنیس مجیونز، طراح ارشد شخصیت سابق در بتسدا، دلایل حذف این سیستم را توضیح داد. به گفته دنیس، این موضوع به مسائل فنی و موضوعی بازی برمیگردد.
دنیس در این مصاحبه توضیح داد:
لباسها، کلاهخودها و تجهیزات مختلفی که در استارفیلد وجود دارد، اجرای چنین سیستمی را بسیار پیچیده میکرد. برای هر کلاهخود یا لباس، باید بخشهای جداگانهای مانند لایههای گوشت و استخوان طراحی میشد. این موضوع باعث ایجاد پیچیدگیهای فنی بسیاری شد که مدیریت آن دشوار بود.
علاوه بر این، وی اشاره کرد که انتخاب حذف سیستم قطع عضو به دلیل هماهنگی بیشتر با فضای موضوعی بازی بود. دنیس ادامه داد:
فالآوت از نظر خشونت گرافیکی بسیار ساده طراحی شده و حالتی طنزآمیز دارد. اما استارفیلد فضایی واقعگرایانهتر و جدیتر را دنبال میکند؛ چیزی شبیه سریالهای اکسپنس یا استار ترک. در نتیجه، وجود چنین سیستمی با فضای کلی بازی هماهنگ نبود.
اگرچه برخی بازیکنان از نبود این سیستم ناراحت شدهاند، اما بسیاری دیگر آن را به عنوان بخشی از طراحی کلی بازی پذیرفتهاند. ممکن است جامعه مادسازان در آینده، چنین ویژگیهایی را به بازی اضافه کنند، اما در حال حاضر تمرکز اصلی بازیکنان و توسعهدهندگان بر روی دیالسیهای جدید است.
شما چه نظری دارید؟ آیا حذف سیستم قطع عضو تصمیم درستی بود یا ترجیح میدادید چنین ویژگیای در بازی Starfield وجود داشته باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
source
کلاس یوس