طبق اخبار جدید، نسخه iOS ریمیک Resident Evil 2 هنوز نتواسته به فروش ۱۰ هزار نسخه دست پیدا کند و در این زمینه ضعیف عمل کرده است.
اما بر اساس گزارش سایت Mobilegamer.biz و دادههای سرویس ردیابی اپلیکیشنهای موبایل Appmagic این بازی از زمان انتشار در دسامبر 2024 توانسته است درآمدی بیش از 100,000 دلار از طریق خریدهای درونبرنامهای کسب کند.
نسخه iOS ریمیک Resident Evil 2 در ابتدا به صورت رایگان برای دانلود در دسترس قرار گرفت. این نسخه تنها یک نمونه محدود از بازی اصلی را ارائه میدهد که به بازیکنان این امکان را میدهد تا قبل از خرید نسخه کامل، از سازگاری بازی با دستگاه خود اطمینان حاصل کنند. برای دسترسی به نسخه کامل بازی، بازیکنان باید از خرید درونبرنامهای استفاده کنند. در ماه اول انتشار، این بازی با تخفیف 10 دلاری عرضه شد.
طبق دادههای Appmagic این اپلیکیشن حدود 95,000 دلار در ماه اول برای شرکت کپکام درآمد داشته است، که نشان میدهد حدود 9,500 نفر خرید نسخه کامل بازی را انجام دادهاند. پس از پایان تخفیف در تاریخ 9 ژانویه، قیمت خرید درونبرنامهای به 40 دلار افزایش یافت. بر اساس گزارشها، از آن زمان بازی حدود 7,000 دلار دیگر درآمد کسب کرده است که نشان میدهد حدود 175 نفر در این مدت نسخه کامل را با قیمت جدید خریداری کردهاند.
این ارقام به وضوح نشان میدهند که پورتهای بازیهای AAA بر روی iOS همچنان با چالشهای زیادی روبهرو هستند. دلیل این مسئله ممکن است ترکیبی از قیمت بالای بازیها نسبت به سایر بازیهای موبایلی و تعداد کم دستگاههای مناسب برای اجرای این بازیها باشد. در گذشته هم ، زمانی که بازیهای بزرگ دیگری همچون Resident Evil 7 در ژوئیه 2024 به iOS پورت شدند، تخمینها نشان دادند که تنها 2,000 نفر هزینه 20 دلار برای باز کردن نسخه کامل بازی پرداخت کردهاند، در حالی که نسخه رایگان آن بیش از 83,000 بار دانلود شده بود.
آندری زوبوف، سرپرست بخش محتوا در Appmagic طی مصاحبهای اعلام کرده بود که او نگران آینده بازیهای کنسولی بر روی دستگاههای اپل است. او اشاره کرد که بسیاری از بازیهای موفق در پلتفرم موبایل از بازیهای ایندی هستند که با کنترلهای ساده و گرافیکهای منحصر به فرد توانستهاند موفقیتهایی کسب کنند. این در حالی است که بازیهای با بودجه بالا بیشتر برای کسانی مناسب هستند که کنسولهای مدرن دارند و احتمالا به خرید بازیهای موبایلی با قیمت بالا تمایلی ندارند.
source