طبق داده‌های شرکت Ampere مایکروسافت توانست در ماه دسامبر، ۴۶۵ میلیون دلار از فروش بازی‌های خود در پلتفرم‌های مختلف به دست آورد.

این موفقیت عمدتا به دلیل بازی‌های معروفی مانند Call of Duty: Black Ops 6 و Indiana Jones and the Great Circle بود که در این ماه منتشر شدند.

فرنچایز Call of Duty نقشی کلیدی در این موفقیت ایفا کرد. طبق گزارش‌ها، در نوامبر ۲۰۲۴، آی‌پی کال آف دیوتی که شامل بازی Black Ops 6 بود، توانست ۳۸ میلیون کاربر ماهانه جذب کند. این آمار موجب شد که این بازی در دسامبر به یک موفقیت بزرگ تبدیل شود. همچنین، مایکروسافت به استراتژی چندپلتفرمی خود تمرکز بیشتری داده است. طبق آمارها، ۶۴ درصد از هزینه‌های مصرف‌کنندگان برای خرید بازی‌های مایکروسافت در دسامبر مربوط به پلتفرم پلی‌استیشن بود که این نتیجه‌ای مستقیم از بازی‌های Call of Duty به شمار می‌رود.

همچنین در این ماه، الکترونیک آرتز (EA) با درآمد ۳۶۶ میلیون دلار در جایگاه دوم قرار گرفت، که این موفقیت بیشتر به دلیل بازی EA Sports FC 25 بود. هرچند که عملکرد این بازی نسبت به سال گذشته کاهش داشت، اما همچنان آمار خوبی را به ثبت رساند.

اما در کنار موفقیت‌های مایکروسافت و الکترونیک آرتز، بازی‌های چینی هم در دسامبر رشد چشمگیری داشتند. از جمله بازی‌هایی که عملکرد خوبی داشتند می‌توان به Marvel Rivals از NetEase و Path of Exile 2 از Tencent اشاره کرد. این دو بازی به ترتیب توانستند ۲۹ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۱۴۸ میلیون دلار درآمد ایجاد کنند. این موفقیت‌ها باعث شد که ناشران چینی مانند Tencent و NetEase برای اولین بار در رتبه‌بندی‌های ماهانه ساین Ampere وارد شوند.

علاوه بر این، طبق گزارش، در روز کریسمس ۳۰ میلیون ساعت صرف بازی فورتنایت شد و کاربران کال آف دیوتی هم ۲۰ میلیون ساعت از وقت خود را در این بازی‌ها گذراندند. این روند نشان می‌دهد که بازی‌های آنلاین همچنان مورد توجه زیادی قرار دارند و علاقه‌مندان به بازی در تعطیلات کریسمس وقت زیادی را به این عناوین اختصاص داده‌اند.

حالا با توجه به این رقابت‌های فشرده، مایکروسافت و دیگر شرکت‌ها باید استراتژی‌های خود را برای حفظ موقعیت‌های برجسته خود در بازار بازی‌های ویدیویی به دقت تنظیم کنند.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir