آنطور که گزارش‌ها می‌گویند هواوی غول فناوری چینی، موفق شده با اختلاف از سایر رقبای خود در میزان فروش، پیشی بگیرد.

به گزارش تکزاتو به نقل از phonearena، بازار گوشی‌های هوشمند چین، به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار موبایل جهان، در سال ۲۰۲۴ رشد چشمگیری نداشت؛ اما طبق آخرین گزارش‌ها، ۱.۵ درصد افزایش سالانه را تجربه کرد.

راهنمای خرید تکراتو

سال ۲۰۲۴ برای بازار موبایل پر از نوسان بود. فروش گوشی‌ها در ابتدای سال ضعیف آغاز شد و در پایان نیز افت داشت، اما بین هفته پنجم تا سی‌وششم، میزان تقاضا در مقایسه با سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کرد. البته همه برندها از این افزایش تقاضا سود نبردند.

اپل در چین با افت فروش مواجه شد، هواوی و شیائومی در اوج

هواوی بیشترین رشد را در بازار تجربه کرد و با ۳۶ درصد افزایش فروش، صدرنشین شد. این رشد عمدتا به لطف سری میت و استفاده از چیپ‌های اختصاصی Kirin رقم خورد.

شیائومی نیز عملکرد خوبی داشت و با رشد ۱۰ درصدی، جایگاه خود را تثبیت کرد. این موفقیت مدیون فروش قوی مدل‌های شیائومی 14 و سری ردمی است، که بار دیگر ثابت کرد قیمت‌گذاری رقابتی تاثیر زیادی بر موفقیت دارد.

ویوو نیز عملکرد مثبتی داشت و توانست با رشد ۶ درصدی، جایگاه خود را حفظ کند. این برند هم در بازار میان‌رده و هم در بخش پرچمداران حضور موفقی داشته است. سری ایکس 200 این برند، مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

در مقابل، برخی برندها با افت فروش مواجه شدند:
اپل: فروش ۱۳ درصد کاهش یافت؛ زیرا گوشی‌های پرچمدار هواوی توانستند توجه کاربران را جلب کنند و تمایل به ارتقای آیفون کاهش یافت.
آنر: با وجود گسترش سبد محصولات خود، کاهش فروش جزئی داشت.

دولت چین قصد دارد با ارائه یارانه برای خرید لوازم الکترونیکی، از جمله گوشی‌های هوشمند، تقاضا را در سال ۲۰۲۵ افزایش دهد. این اقدام می‌تواند بازار را رونق ببخشد اما فشارهای اقتصادی همچنان ادامه خواهد داشت و چشم‌انداز بلندمدت، همچنان نامشخص است.

برندهایی مثل هواوی، شیائومی و ویوو باید تلاش کنند روند رشد خود را حفظ کنند، در حالی که اپل و اوپو نیاز به تغییر استراتژی دارند تا بتوانند دوباره سهم خود را در بازار افزایش دهند.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir