گزارشهای منتشر شده حاکی از آن هستند که فروش عینک هوشمند متا و ریبن از مرز یک میلیون در سال عبور کردهاند.
به گزارش تکراتو به نقل از androidheadlines، متا راه طولانی را از سرمایهگذاریهای میلیاردی روی آواتارهای متاورس تا عرضه عینکهای هوشمند طی کرده است. این شرکت با همکاری برند مشهور ریبن، یک عینک هوشمند مجهز به فناوریهای پیشرفته را به بازار عرضه کرد. حالا، طبق یک گزارش فاششده، متا بیش از یک میلیون دستگاه از این عینکها را در سال گذشته فروخته است.
این عینکها تقریبا همان کاری را انجام میدهند که دستگاههای Humane AI Pin و Rabbit R1 قصد داشتند انجام دهند؛ یعنی انتقال محاسبات موبایلی، تولید محتوا و تعامل با هوش مصنوعی به خارج از گوشی هوشمند.
عینک هوشمند متا و ریبن چه قابلیتهایی دارد؟
- شما میتوانید از طریق این عینکها، با دستیار هوش مصنوعی متا از طریق فرمان صوتی ارتباط برقرار کنید.
- مجهز به دوربین داخلی هستند که امکان عکاسی و فیلمبرداری تنها با استفاده از فرمان صوتی را فراهم میکند.
- قابلیت تشخیص اشیا و پاسخگویی به سؤالات درباره محیط اطراف را دارد. برای مثال، اگر یک گل خاص را ببینید، میتوانید از متا بپرسید نام آن چیست و پاسخ را از طریق بلندگوهای داخلی عینک دریافت کنید.
- امکان ارسال عکس به دیگران و استفاده از عینک بهعنوان دوربین در تماسهای صوتی نیز از دیگر ویژگیهای این دستگاه است.
این عینکها با قیمت پایه ۲۹۹ دلار عرضه میشوند. اگر به لنزهای پلاریزه نیاز داشته باشید، قیمت آن ۳۲۹ دلار خواهد بود و نسخه مجهز به لنزهای انتقالی نیز ۳۷۹ دلار قیمت دارد.
در حالی که سایر گجتهای مجهز به هوش مصنوعی شکست خوردند، متا توانست موفقیت چشمگیری کسب کند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، درباره آینده این محصول گفت:
سؤال اینجاست: آیا میتوانیم از فروش یک میلیون دستگاه به ۲ میلیون برسیم؟ یا حتی ۵ میلیون؟
این صحبتها نشان میدهد که متا برنامهای برای کاهش تولید این محصول ندارد. در واقع، برخلاف مدل قبلی این عینکها (Ray-Ban Stories 2021) که حتی به نیمی از این میزان فروش نرسیدند، این نسخه به موفقیتی چشمگیر دست یافته است.
بر اساس گزارشهای منتشر شده، متا قصد دارد چندین تبلیغ در مسابقه سوپربول منتشر کند که در آن چهرههای سرشناسی مانند کریس پرت و کریس همسورث حضور دارند. با این اوصاف، یک میلیون فروش، تنها نقطه آغاز مسیر این محصول خواهد بود.
source
کلاس یوس