شبکه پلی استیشن (PSN) تقریبا برای یک روز کامل روز گذشته آفلاین بود که طولانی‌ترین قطعی از زمان هک معروف سال ۲۰۱۱ بود. اکنون با اینکه خدمات عمدتا از سر گرفته شده‌اند، سونی وعده داده است که همه اعضای پلی استیشن پلاس به عنوان جبران برای زمان قطعی ۵ روز سرویس رایگان دریافت خواهند کرد.

این شرکت در صفحه پشتیبانی انگلیسی زبان Ask PlayStation بیانیه زیر را منتشر کرد:

خدمات شبکه از یک مشکل عملیاتی به طور کامل بازیابی شده است. ما به خاطر این مشکل پوزش می‌طلبیم و از صبر و شکیبایی جامعه تشکر می‌کنیم. همه اعضای پلی استیشن پلاس به طور خودکار ۵ روز سرویس اضافی دریافت خواهند کرد.

پلی استیشن پلاس

در حالی که قطعی‌ها به طور اجتناب‌ناپذیری برای همه خدمات آنلاین رخ می‌دهد، این مورد به خصوص آزاردهنده بود زیرا به طور گسترده‌ای پخش شد و بسیار طولانی بود. امیدواریم سونی از این موقعیت درس گرفته باشد و در صورت وقوع مجدد چنین اتفاقاتی در آینده، بتواند سریع‌تر بازیابی کند.

 قطعی‌ها از حدود ساعت ۲:۳۰ بامداد به وقت ایران روز گذشته آغاز شد. صفحه وضعیت رسمی پلی‌استیشن نشان می‌داد که همه سرویس‌ها از جمله فروشگاه پلی استیشن، بازی، مدیریت اکانت و موارد دیگر قطع هستند. سپس سونی در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد «از مشکلاتی که برخی از کاربران ممکن است در حال حاضر با PSN دارند، آگاه است».

با توجه به اینکه قطعی فقط حدود یک روز طول کشید، پنج روز سرویس رایگان برای پلی استیشن پلاس به نظر می‌رسد که جبران معقولی باشد. همانطور که در بیانیه ذکر شده است، نیازی نیست برای درخواست زمان رایگان کاری انجام دهید زیرا به طور خودکار به اشتراک فعلی شما اضافه خواهد شد.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir