سم لیک، نویسنده و کارگردان برجسته استودیوی Remedy و لوکاس پاپ، توسعهدهنده مستقل خلاق، در مراسم امسال جوایز Game Developer Choice (GDC) مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
در این مراسم که در کنفرانس توسعهدهندگان بازی (GDC) امسال برگزار میشود، سم لیک جایزه یک عمر دستاورد (Lifetime Achievement Award) و لوکاس پاپ جایزه پیشگام در صنعت (Pioneer Award) را دریافت خواهند کرد.
سم لیک نزدیک به ۳۰ سال در استودیوی Remedy Entertainment فعالیت داشته است. او نویسنده دو بازی Max Payne و Alan Wake بوده و علاوه بر کارگردانی و تهیهکنندگی Quantum Break، نویسنده بازی Control هم بوده است. جدیدترین دستاورد او، کارگردانی و نویسندگی Alan Wake 2 است که با تحسین گسترده منتقدان روبهرو شد.

لوکاس پاپ هم یکی از تأثیرگذارترین توسعهدهندگان مستقل است که به خلق برخی از منحصربهفردترین و تفکربرانگیزترین بازیهای سالهای اخیر شناخته میشود. اگرچه او حدود دو دهه در صنعت بازیسازی حضور داشته و روی مجموعه Uncharted در استودیوی ناتی داگ کار کرده است، اما این بازی Papers, Please بود که نام او را بر سر زبانها انداخت و جوایز متعددی از GDC برایش به ارمغان آورد.
پاپ همچنین خالق بازی Return of the Obra Dinn بوده که یک ماجراجویی معمایی با سبک گرافیکی ۱ بیتی است که المانهای مدرن و نوستالژی را با هم ترکیب میکند. استفنی هاوکینز، مدیر رویداد GDC، درباره این انتخاب گفت:
جوایز Game Developers Choice افتخار دارد که چهرههایی را معرفی کند که بازیهای ویدیویی را به جذابترین و تأثیرگذارترین روش روایت تبدیل کردهاند. ما هیجانزدهایم که سم لیک و لوکاس پاپ را برای تعهدشان به گسترش مرزهای این رسانه، از طریق ساختارهای روایی متعالی، پرسشهای اخلاقی پیچیده و گیمپلی تأثیرگذار، مورد تقدیر قرار دهیم.
source