18 اسفند 1403 ساعت 19:34

ایرباس از صندلی های دوطبقه جدید مخصوص هواپیما خود رونمایی کرد. طراحی نوآورانه‌ای که وعده فضای بیشتر را می‌دهد، اما مشکل عجیب ردیف پایینی، مسافران را نگران کرده است.

شرکت ایرباس به‌تازگی از طرح مفهومی صندلی های دوطبقه خود برای هواپیماهای کلاس اقتصادی رونمایی کرده است؛ ایده‌ای که برخی آن را انقلابی در تجربه سفرهای هوایی می‌دانند و برخی دیگر آن را یک کابوس برای مسافران! در حالی که این طرح وعده فضای بیشتر را می‌دهد، اما جنجال اصلی درباره ردیف پایینی این طراحی است.

مشکل فضای کم در کلاس اقتصادی؛ راه‌حل یا بدتر شدن شرایط؟

سال‌هاست که ایرلاین‌ها تلاش می‌کنند با اضافه کردن صندلی‌های بیشتر، حداکثر سود ممکن را از هر پرواز کسب کنند. نتیجه این اقدام، کاهش فضای پا، محدودیت در تنظیم پشتی صندلی و تجربه‌ای ناخوشایند به‌خصوص در پروازهای طولانی‌مدت است.

طراحی جدید صندلی های هواپیما دوطبقه ایرباس

اکنون، شرکت Chaise Longue با همکاری ایرباس در حال آزمایش یک راه‌حل جدید تحت عنوان چیدمان دوطبقه صندلی‌ها است. در این طراحی ردیف بالایی صندلی‌ها دارای فضای کامل برای استراحت و خم شدن به عقب است، بدون اینکه مزاحم نفر پشتی شود. همچنین، ردیف پایینی فضای پا بیشتری دارد، اما به یک مشکل جدی دچار شده است.

چرا صندلی‌های ردیف پایین بحث‌برانگیز شده‌اند؟

منتقدان خیلی زود متوجه مشکل عجیب ردیف پایینی شدند. ارتفاع این صندلی‌ها باعث می‌شود که مسافران عملا در سطح پایین‌تری نسبت به مسافران ردیف بالا بنشینند، طوری که سر آن‌ها در نزدیکی قسمت پشت مسافر جلویی قرار می‌گیرد!

همین نکته کافی بود تا کاربران شبکه‌های اجتماعی این طراحی را «منطقه تخلیه باد معده» نام‌گذاری کنند. برخی از نظرات کاربران را در زیر می‌خوانید:

«من قرار نیست با دماغم در نزدیکی باسن کسی بشینم!»

«با یه عطسه یا اتفاق دیگه و شما مستقیم در لیست ممنوع‌الپرواز قرار می‌گیرید!»

«مطمئنم ایرلاین‌ها برای فرار از این ردیف، هزینه اضافی دریافت می‌کنند.»

طراحی جدید صندلی های هواپیما دوطبقه ایرباس

آلخاندرو نونز ویسنته، مدیرعامل Chaise Longue، این طراحی را آغاز عصر جدیدی در صنعت هوانوردی تجاری توصیف کرده و معتقد است که این سیستم به مسافران تجربه‌ای راحت‌تر ارائه می‌دهد. وی در پاسخ به انتقادات مربوط به منطقه باد معده گفت:

با کمی عقل سلیم و درک، می‌توان پاسخ این نگرانی را یافت!

وی تأکید کرده که طراحی صندلی‌ها به گونه‌ای است که پارچه، پوشش و بدنه پلاستیکی صندلی‌ها مانع از این مشکل خواهد شد.

آیا طراحی جدید صندلی دوطبقه ایرباس عملی خواهد شد؟

در حال حاضر، این چیدمان هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و باید دید که آیا ایرلاین‌ها از آن استقبال خواهند کرد یا نه. با توجه به همکاری ایرباس در این پروژه، احتمال ورود این طراحی به دنیای واقعی وجود دارد، اما سوال مهم این است. آیا مسافران حاضرند ردیف پایینی را انتخاب کنند؟ یا هزینه بیشتری برای دوری از آن خواهند پرداخت؟

در گجت نیوز بخوانید:

source

توسط petese.ir