19 اسفند 1403 ساعت 11:00

شورولت از پیکاپ سیلورادو EV ZR2 با توان حیرت انگیز و قوای محرکه قدرتمند رونمایی کرد تا این آفرودر بتواند در مسابقات Mint 400 شرکت کند.

محبوبیت خودروهای برقی رو به افزایش است، اما همچنان این مدل‌های بنزینی و درون سوز هستند که فروش قابل توجهی دارند. شوربختانه عاشقان آفرود و بیراهه نوردی، تمایل زیادی به خرید پیکاپ‌های برقی ندارند و آمارها نشان می‌دهد که شورولت سیلورادو EV در سال گذشته حدود 7 هزار و 500 دستگاه فروخته در حالی که فروش نسخه درون سوز بیش از 560 هزار دستگاه بوده است.

کمپانی شورلت به منظور شرکت کردن در رقابت آفرودی مینت 400 از یک پیکاپ الکتریکی مسابقه‌ای با مشخصات فنی فوق العاده و توان حیرت انگیز رونمایی کرده که بد نیست مشخصات کلی آن را با یکدیگر مرور کنیم.

معرفی شورلت سیلورادو EV ZR2

معرفی شورلت سیلورادو EV ZR2

شورولت سیلورادو EV ZR2 یک پیکاپ مسابقه‌ای بوده که به طور اختصاصی برای شرکت در مسابقه Mint 400 طراحی شده است. قرار است که مسابقه در هفته جاری برگزار شود و باید عملکرد آفرودر شورلت در پیست مورد بررسی قرار بگیرد. طراحی و توسعه EV ZR2 تنها 5 ماه زمان برده و قطعاتی که برای تولید آن به کار رفته با نسخه تولیدی مشابه است.

با این حال پیکاپ برقی ZR2 مجهز به سیستم تعلیق قدرتمندتر شده و مخصوص بیراهه نوردی است. یکی از مهم‌ترین مزایای منحصربه‌فرد این مدل مسابقه‌ای، لاستیک‌های 37 اینچی گودریچ است که باعث شده خودرو فاصله بیشتری از سطح زمین داشته باشد. این خودرو مجهز به دیفرانسیل‌های قفل شونده و صفحات محافظ زیرین شده تا قطعات تحتانی آسیب نبینند.

معرفی شورلت سیلورادو EV ZR2

پیکاپ شورولت سیلورادو EV ZR2، مجهز به سه پیشرانه قدرتمند شده که می‌توانند در مجموع 1100 اسب بخار قدرت تولید کنند. پیش از این، قوی‌ترین نسخه سیلورادو برقی می‌توانست 754 اسب بخار قدرت تولید کند. به اعتقاد بعضی از کارشناسان، قوای محرکه این پیکاپ بیراهه نورد از هامر برقی گرفته شده، چرا که قادر به تولید 1350 نیوتن متر گشتاور است. سیلورادو EV ZR2 رقبای سرسختی همچون کلرادو ZR2 و سیلورادو ZR2 بنزینی دارد و باید دید که کدام نسخه موفق‌تر عمل خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که هدف کمپانی شورولت از توسعه سیلورادو EV ZR2 برای مسابقه مینت 400، ارائه پیش نمایش پیکاپ برقی تریل باس بوده که قرار است از تابستان آینده به بازار عرضه شود. گرچه تریل باس از سال 2022 در حال توسعه است، اما به خاطر حواشی به وجود آمده، نتوانسته رونمایی و عرضه شود. به نظر شما این پیکاپ آفرودی می‌تواند رقبای بنزینی خود را کنار بزند؟

در گجت نیوز بخوانید: همزمان با دریافت پلاک ملی، قیمت هوندا HR-V وارداتی در ایران مشخص شد نیسان سیلفی مکس ادیشن وارداتی ۲۰۰ میلیون تومان گران شد + قیمت اسفند ۱۴۰۳ تویوتا یاریس ۲۰۲۳، یک ژاپنی وارداتی دیگر با قیمت نجومی در ایران جایزه بهترین خودرو ژاپن در ۲۰۲۴ به یک چینی رسید!

source

توسط petese.ir