علیرضا باغانی، مدیرعامل بورس 24 در میزگرد تصویری سنا مطرح کرد؛



خلا دیتاژورنالیسم در رسانه‌های بازار سرمایه



بورس


خلا دیتاژورنالیسم در رسانه‌های بازار سرمایه

  بزرگنمايي:


فصل اقتصاد – در میزگرد تصویری کلینک بورس با مرور وضعیت رسانه در فضای بازار سرمایه با تاکید بر اهمیت تحلیل و ساخت روایت داده محور، خلا آن مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ر آخرین برنامه کلینک بورس،سروش خسروی، رئیس پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) ، با اشاره به اهمیت گزارش‌ها و روایت‌های تحلیلی و داده محور، از کمبود آن در فضای در فضای رسانه‌ای بورس سخن گفت.
علیرضا باغانی، مدیرعامل سایت بورس 24 با تائید صحت این گزاره گفت، این نقد به فضای رسانه‌ای وارد است که فعالان رسانه در حوزه بورس بیش‌تر به خبر نویس تبدل شده است؛ رسانه‌ها بیشتر در پی مصاحبه با افراد و مقامات هستند تا آن را به عنوان خبر نشر دهند.
باغانی با طرح یک پیشنهاد گفت: رسانه‌ها بهتر است علاوه بر استخدام خبرنگار، تحلیل‌گرانی نیز استخدام کنند و به منظور توسعه رسانه لاین بیزنس‌های تازه‌ای را راه اندازی و اجرا شود.
او با اشاره به خلا دیتا ژورنالیسم در رسانه‌های بورسی افزود: رسانه‌ها در شرایط فعلی بیش‌تر، رویدادها را پوشش می‌دهند یا با افراد مصاحبه می‌کنند، کم‌تر رسانه‌ای است که از گزارش‌های آماری، فرآورده رسانه‌ای مناسبی را تولید می‌کنند.
مشروح صحبت‌های علی‌رضا باغانی، مدیرعامل سایت بورس 24 را که در میزگرد تصویری کلینیک بورس مطرح شده، در ویدئوی زیر زیر تماشا کنید.







source

توسط petese.ir