سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) امروز گزارش نهایی خود را در مورد تحقیقات انجامشده درباره مرورگر موبایل اپل منتشر کرد.

به گزارش تکراتو و به نقل از gsmarena، به گفته مارگوت دیلی، رئیس گروه تحقیقات مستقل این سازمان، رقابت بین مرورگرهای مختلف موبایل به درستی عمل نمیکند و این مسئله مانع نوآوری در بریتانیا شده است.
گام بعدی این تحقیقات از پیش آغاز شده است. در ماه ژانویه، CMA تحقیقاتی را برای بررسی این موضوع که آیا Apple و Google باید تحت قوانین جدید رقابت دیجیتال بریتانیا به عنوان شرکتهایی با وضعیت بازار استراتژیک (SMS) شناخته شوند یا خیر، آغاز کرد.
انتظار میرود این تحقیقات تا پایان سال جاری تکمیل شود. طبق قانون بازارهای دیجیتال، رقابت و مصرفکنندگان که از ژانویه امسال اجرایی شده است، اگر این سازمان تشخیص دهد که یک شرکت دارای وضعیت SMS است، میتواند الزامات قانونی یا مداخلات رقابتی را برای آن اعمال کند.
در صورتی که Apple و Google به عنوان شرکتهایی با وضعیت SMS شناخته شوند، CMA در گزارش امروز خود توصیه کرده است که اقدامات مداخلهای مناسبی در نظر گرفته شود.
این اقدامات میتواند شامل سیاستهایی برای افزایش توانایی سایر مرورگرها در رقابت از طریق ارائه ویژگیهای نوآورانه جدید به کاربران باشد. همچنین، میتواند انتخاب آزادانه مرورگر پیشفرض موبایل را برای کاربران تسهیل کند.
البته تمرکز اصلی این گزارش بیشتر بر Apple است تا Google، زیرا این شرکت اجازه نمیدهد که مرورگرهای موبایل از موتورهای دیگری به جز WebKit که در Safari استفاده میشود، بهره ببرند. در حالی که در سیستمعامل Android چنین محدودیتی وجود ندارد.
همچنین، بخش دیگری از این تحقیقات مربوط به سرویسهای گیمینگ ابری بود که CMA تصمیم گرفته در این زمینه نیازی به اقدامات بیشتر نیست.
تحقیقاتی که امروز با این گزارش به پایان رسید، در سال ۲۰۲۱ آغاز شده بود و به دلایلی تقریباً چهار سال طول کشید تا به چنین نتایج آشکاری برسد.
source
کلاس یوس